Gå till innehåll

[LÖST] Kommer inte åt övriga datorer efter installation av Norton 360


Recommended Posts

Mitt hemmanätverk består av 3 datorer varav en "Dell med XP pro" som ansluts trådlöst, en "HP Laptop med Vista basic" och som ansluts trådlöst och en "HP med Vista premium" som ansluts med ethernet-kabel till DLink DI 624. Samtliga har Norton 360 som säkerhetspaket.

HP med Vista premium når samtliga delade mappar

"HP med Vista premium" har inget problem med nätverket utan det fungerar att hämta filer med samtliga övriga datorer. Men datorn med XP pro går det inte att hämta filer på de båda övriga datorer. Har konstaterat att det går att komma åt "HP Laptop med Vista basic" då man stänger av brandväggen men inte "HP med Vista premium".

Någon som har en aning vad problemet beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delvis löst:

La till Netbios över TCP/IP på "Dell med XP pro" och då kom jag åt "HP Laptop med Vista basic" utan att stänga av brandväggen.

Men det stora problemet återstår med att komma åt fildelning på "HP med Vista premium".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst.

Började att stänga av brandväggen på "HP med Vista premium" och då gick det att komma åt delade mappar på denna. Sen stängde jag brandväggen igen. Jag tittade under allmänna brandväggsregler och konsterade då att "blockera fildelning i windows" var förbockat. Bockade av denna och då fungerade det komma åt delade filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...