SectorMan Postad Januari 8, 2008 Dela Postad Januari 8, 2008 Sitter på jobbet och pratar om att ev börja titta på Vista men finns det några nackdelar med att använda Windows Vista Business som följer med nya datorer som man köper in? Det jag tänker på i första hand är saker som: * Finns det begränsningar som gör att man inte kan utnyttja Business versionen fullt ut mot en 2007 alt. 2008 server? * Kan det finnas begränsningar typ att vissa nya GPO:er inte fungerar på Business versionen? *Saknas det mer funktioner än BitLocker-diskkryptering som man kanske skulle kunna tänka sig att företaget har nytta av? * Funktioner som ev en användare skulle sakna? Finns det något som talar för att man skulle vilja ha en annan version än Business versionen på ett företag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Andreas Stenhall Postad Januari 8, 2008 Dela Postad Januari 8, 2008 Det skiljer så lite mellan Business och Enterprise men det är klart att Business räcker i många fall. GPO:er och så vidare fungerar fullt ut även i Business. Enterprise har fördelar som BitLocker, stöd för UNIX services, bättre villkor för att köra virtuella burkar samt att det har stöd för att installera upp till 36 olika språkpaket. Kolla exakt vad som skiljer alla Vista-versioner åt på i Vista Product Guide: http://www.microsoft.com/downloads/details...e1-5b40b2ad3725 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.