Gå till innehåll

Hur får jag bort Norton 360 från min dator?


swag

Recommended Posts

hur får man bort serienr till norton 360 på datan kört deras remove program saken är att mitt bara lägger av då står det avinstallera allt varit i kontakt med support gjorde som dom sa men det hjälpte inte .kan inte ens installera deras test version på datan för samma fel kommer upp som det gör med min org skiva

det värsta är när jag ska skriva in mitt nr från skivan så står det att det är ett ogitligt nr också

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja kört allt hela detta program från start till mål

Ni kan prova att helt rensa bort produkten via instruktionerna nedan. Se även till att Windows är helt uppdaterat via www.windowsupdate.com och kolla så att ni inte har några andra säkerhetsprogram installerade på datorn.

De här anvisningarna avser avinstallation av er Norton-produkt. Kom ihåg att ni behöver er CD-skiva eller installationsfilerna, samt er produktnyckel för att kunna installera om produkten. Koppla gärna bort anslutningen till internet efter steg 2 så ni inte får in något på datorn. Ladda hem installationsfilen först från längt ned i instruktionen om ni behöver den för att installera.

OBSERVERA! Härigenom avlägsnas samtliga Symantec-produkter på er dator.

1. Klicka på länken nedan så att ni kommer till en hemsida, under steg 2 så laddar ni hem Norton_Removal_Tool för det operativsystem ni har och kör den. Efter omstarten så får ni upp en hemsida om att installera om denna stänger ni bara ned.

http://www.symantec.com/symnrt_se

Om en katalog inte går att tabort nedan så kan ni prova att starta datorn i felsäkert läge och tabort den där.

Stäng av datorn helt. > Starta datorn och börja sedan trycka på F8 knappen med jämna mellanrum ca 1 gång per 1-2 sec > En meny kommer upp då kan ni sluta trycka F8 och välj sedan "Felsäkert läge" eller "Safe Mode".

(Om ni använder Windows Vista och inte har "Kör" nedan så kan ni trycka på Windowstangenten och R på tangentbordet istället)

2.1 Klicka "Start" > "Kör".

2.2 Skriv eller kopiera in hela raden nedan för ditt operativsystem och klicka på "OK" ett fönster blinkar förbi så är det klart.

Om ni har Windows Vista, skriv/kopiera följande.

ICACLS "%ALLUSERSPROFILE%Symantec" /grant *S-1-1-0:F /T

Om ni har Windows XP, skriv/kopiera följande inklusive " tecknen.

CACLS "%ALLUSERSPROFILE%Application DataSymantec" /E /T /G alla:F

3.1 Klicka "Start" > "Kör".

3.2 Skriv eller kopiera in raden nedan för ditt operativsystem och klicka på "OK" så öppnas ett nytt fönster.

Om ni har Windows Vista, skriv/kopiera följande.

%ALLUSERSPROFILE%

Om ni har Windows XP, skriv/kopiera följande inklusive " tecknen.

"%ALLUSERSPROFILE%Application Data"

3.3 Leta upp och tabort katalogen Symantec i mappen som öppnades i steg 3.2.

4.1 Repetera steg 3.1 och skriv eller kopiera in %CommonProgramFiles% och klicka på "OK" så öppnas ett nytt fönster.

4.2 Leta upp och tabort katalogen Symantec Shared i mappen som öppnades i steg 4.1.

5.1 Repetera steg 3.1 och skriv eller kopiera in %ProgramFiles% och klicka på "OK" så öppnas ett nytt fönster.

5.2 Leta upp och tabort de av katalogerna nedan som ni hittar i mappen som öppnades i steg 5.1.

Norton360

Norton Internet Security

Norton Antivirus

Norton Systemworks

Save and Restore

Ghost

6. OBSERVERA! I steg 7 måste ni se till att instruktionerna skrivs rätt annars kan andra program skadas. Kopiera gärna raderna som ska köras så de blir korrekta. Raderna börjar med reg och slutar med /f om ert mailprogram skulle radbryta dem. Det enda som händer när ni kör dessa kommandona är att en svart ruta blinkar förbi på skärmen sedan är de klara.

7. Klicka på "Start" > "Kör" och skriv in det första kommandot nedan, klicka sedan på "OK". Upprepa proceduren för alla 5 raderna nedan.

reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARESymantec /f

reg DELETE HKEY_CURRENT_USERSOFTWARESymantec /f

reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesNAVENG /f

reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesNAVEX15 /f

reg DELETE "HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesSymantec Core LC" /f

8. Klicka på "Start" > "Alla program" > "Tillbehör" > "Systemverktyg" > "Diskrensning". Välj sedan C: om ni får ett val. Vänta till en lista kommer upp och bocka i enbart "Temporära filer" och "Temporära Internetfiler" klicka sedan på "OK".

9. Starta om datorn och prova sedan igen. Om ni behöver ladda hem er produkt igen så finns länkar nedan för våra nyare program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

va i kontakt med support norton idag igen gjorde samma som innan men när jag installera nis 2008 deras test version så funkar det men inte med norton 360.vet någon varför det blir fel varje gång man kör in norton 360 har vista ultimate 64 bit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

jag blev lite osäker när jag läste vidare vad du menar! om du skall avinstallera eller installera, men om du skall avinstallera behöver du verktygen jag skickade i förra svaret en annan viktig grej är att avinstallerar du måste du installera inom ett dygn igen annars "mister" du licensen kan nog återfås om du pratar grant med supporten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...