göte Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Hej alla Har precis installerat Vista Ultimate på en ny disk. Vid installationen fick jag en mapp på skrivbordet med användarens namn. Mappen innehåller de 11 undermapparna Dokument, Bilder, Musik o.s.v Datorn har även en extra hårddisk och nu vill jag flytta hela användarmappen i ett svep till den extra hårddisken på samma sätt som man gör i XP men det verkar som man måste ta varje undermapp för sig. Nån som kan nåt om detta MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Det låter som han vill flytta hela profilen och inte bara dokument mappen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 Det låter som han vill flytta hela profilen och inte bara dokument mappen. Ja jag vill flytta alla mapparna som ligger under profilnamnet - inte bara mappen Dokument Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Det du vill åstadkomma går bara att göra med en svarsfil under installationen. Annars får du manuellt gå in på varje mapp dvs Dokument, Favoriter, Bilder osv och högerklicka dessa, välja Egenskaper och sedan byta Plats på dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted February 1, 2008 Author Share Posted February 1, 2008 Det du vill åstadkomma går bara att göra med en svarsfil under installationen. Annars får du manuellt gå in på varje mapp dvs Dokument, Favoriter, Bilder osv och högerklicka dessa, välja Egenskaper och sedan byta Plats på dom. Jag misstänkte att det var så efter att ha kollat i egenskaper för alla undermapparna. Detta tycker jag är en mycket. mycket stor svaghet jämfört med XP där man kan flytta hela katalogen "Mina dokument" i ett svep. Fattar inte varför man gjort denna "försämring". Risken är ju att man aldrig flyttar mapparna och då riskerar sitt eget material vid en ev. hårddiskkrasch. Men tack för svaren. Betraktar tråden som löst MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts