Gå till innehåll

[LÖST] Hur flyttas användarens egen mapp i Vista?


göte

Recommended Posts

Hej alla

Har precis installerat Vista Ultimate på en ny disk. Vid installationen fick jag en mapp på skrivbordet

med användarens namn. Mappen innehåller de 11 undermapparna Dokument, Bilder, Musik o.s.v

Datorn har även en extra hårddisk och nu vill jag flytta hela användarmappen i ett svep till den extra hårddisken på samma sätt som man gör i XP men det verkar som man måste ta varje undermapp för sig.

Nån som kan nåt om detta

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du vill åstadkomma går bara att göra med en svarsfil under installationen. Annars får du manuellt gå in på varje mapp dvs Dokument, Favoriter, Bilder osv och högerklicka dessa, välja Egenskaper och sedan byta Plats på dom.

Jag misstänkte att det var så efter att ha kollat i egenskaper för alla undermapparna. Detta tycker jag är en mycket. mycket stor svaghet jämfört med XP där man kan flytta hela katalogen "Mina dokument" i ett svep.

Fattar inte varför man gjort denna "försämring". Risken är ju att man aldrig flyttar mapparna och då riskerar sitt eget material vid en ev. hårddiskkrasch.

Men tack för svaren. Betraktar tråden som löst

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...