Gå till innehåll

Koppling till TV i 1080p med högre än 60Hz i Vista?


Pesto

Recommended Posts

Efter installation av Vista Ultimate så har jag tappat väldigt många funktioner i Nvidias och windows menyer. Jag vill ändra inställningar för min sekundära skärm/tv, en 32" Lcd TV.

I Xp kunde jag sätta en egen profil med t.ex 1080p/100Hz och allt hittades automatiskt utan problem i Nview och in windows paneler.

Detta funkar dock inte Vista, jag kan max köra 720p i 60Hz, alla andra upplösningar går bara att köra i 30Hz.

Summan av kardemumman är att Nview inte finns med i Nvidias Vista-drivare och och inte heller alternativet 1080p, även om Tvn hittas som den skall i Nvidia kontrollpanel.

Grafikkort: Geforce 8600Gt

Tv: Lg32, stöd för 1080p

Kablage: yRgb Komponent

Vore VÄLDIGT tacksam för hjälp!

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Philips HDTV, när jag kopplar upp den via HDMI från mitt ATI Radeon 3850 tala tv'n om att den klarar 60 Hz / 1080p. Vill jag gå över tv's maxvärden måste jag göra "ovverride" på inställningrna för grafikkortet. Kan det vara det som begränsar dina inställningar. Var försiktig för om du använder högre Hz-tal än tv'n klarar av kan du skada den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...