linnet Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 hej utforskaren lägger av med jämna mellanrum för mig för att starta om igen någon som har detta problem med eller någon lösning . : Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 7, 2008 Share Posted February 7, 2008 Kontrollera Händelseloggen (Eventloggen) för att se vad som crashar explorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 har kollat waxinator , och där ser jag inte något konstigt ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 tror du att det kan va frågan om uppdateringar från microsoft och en del andra program man har installerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 När du skriver att Utforskaren lägger av... Menar du att ett utforskar-fönster slocknar/hänger sig eller att skrivbordet blir tomt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 jepp precis så allt det du säger händer och sen startar skrivbordet upp igen , går man sen tillbaka till det man höll på med så funkar det oftast men inte alltid utan man kan få ¨ålla på ett par ggr ja det är skumt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 alltså det är bara skrivbordet som startar om inte hela datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Jag har bara varit med om detta i samband med att drivrutinen till nVidia SLI krånglade (163.xx) Även DreamScene var inblandad i problemet. Detta är annars ett vanliare XP problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Jaha det ska jag undersöka det satt ett nvidia grafikkort mi den innan som inte funkade som det skulle har installerat et ati radeon istället men drivtutinerna til nvidia ligger kvar i burken eftersom jag är lovad ett nytt kort kan det va så att de jäklas eftersom jag fick ta hem drivrutiner till ati kortet också¨? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Du kan ju kontrollera i Enhetshanteraren om där finns några anmärkningar. Annars borde det vara AMD's (ATI's) drivrutin i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifiego Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Jag har exakt samma problem. Har en HP Pavilion d4595 med ett Nvidia Geforce 7900 GTX. Kortet verkar funka bra med drivrutinen så tror felet är nån annanstans. Skulle inte förvåna mej om nån uppdatering är orsaken...är inte så ovanligt numera att uppdateringarna gör att datorn inte vill fungera som den ska...Microsoft kanske tycker att vi ska skaffa Vista istället ??? Har tyvärr installerat Windows Desktop Search och försöker jag ta bort den får jag en varning om att vissa program kan sluta fungera. Tänkte om det var den som strular till det..i alla fall tycker jag den suger kraft ur cpun. Provat att stänga av indexeringstjänsten för att se om utforskaren vill fungera bättre men icke då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts