Gå till innehåll

[LÖST] Problem med att installera FireDTV


bece

Recommended Posts

Jag har snickrat ihop en HTPC, som jag installerat Vista Home Premium 64 på, och som jag har ett digitalt TV-kort i (FloppyDTV C/CI) för att ta in mitt ComHem-utbud.

Problemet jag har är att jag måste installera en plugin (FireDTV-MCE-Plugin.msi) till FireDTV, och detta för att min mottagare ska emuleras som en terrestriell mottagare så att den kan användas ihop med Windows Media Center.

När jag installerat plugin'en så hittar jag den under "Program och funktioner" i kontrollpanelen, men när jag använder ett verktyg som heter "FireDTV support tool" så säger den bl.a...

MCE Plugin:

-------------------------------------------------------------------------------

No Plugin Version found!

Service started!

Jag har alla dom senaste drivrutinerna (dom för TV-kortet är iofs beta-drivare) samt att jag har en färsk installation av Vista med SP1 RC1.

Jag har avaktiverat UAC och kontrollen av digitalt signerade drivrutiner, samt gjort mej till ägare av C:.... är det något mer jag kan göra för att ha så mycket rättigheter som möjligt när jag installerar msi-filen?

När jag högerklickar på filen kan jag bara välja "installera", "reparera" och "avinstallera". Jag kan tydligen inte välja "Kör som Administratör" när det är en msi-fil.

Har ni några tips?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tråden handlade om piratkort.

Jar kan alltså få in kanalerna jag abbonerar på med hjälp av TV-kortets medföljande mjukvara FireDTV.

Däremot så får jag inte den plugin, som behövs för att se på TV genom Vista's Media Center, att installeras korrekt.... eller åtminstånde så rapporterar TV-kortets mjukvara att det är så.

Denna plugin-fil som jag försöker installera heter FireDTV-MCE-Plugin.msi

När jag installerat den så ser allt okej ut i "Program och funktioner", men när jag använder "FireDTV support tool" så ser ett utdrag ur rapporten ut så här.

MCE Plugin:

-------------------------------------------------------------------------------

No Plugin Version found!

Service started!

...men borde se ut ungefär såhär.

MCE Plugin:

-------------------------------------------------------------------------------

Plugin Version 2.0.0.0

Service started!

Jag har inriktat mej på att det är någon inställning i Vista som är fel, eller att jag missat någon inställning i mjukvaran som används, men jag har kört fast. =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Så här gjorde jag när jag installerade mitt FloppyDTV på vista. Visserligen 32-bitars vista men ändå.

  • [li]Plockade ned installationsfilen från digital-everywhere[/li]
    [li]Högerklickade på filen och valde Egenskaper[/li]
    [li]Klickade knappen Avblockera[/li]
    [li]Högerklickade på filen igen och valde Kör som administratör[/li]

Programmet envisas nämligen med att inte riktigt förstå sig på UAC. Och då kan sånna här småsaker uppstå. Att välja avblockera bör egentligen bara behövas om du hämtat filen med Internet explorer. Men det kan vara värt att kolla ändå.

Dessutom kan det vara bra att först avinstallera eventuell felaktigt installerad plugin etc och starta om datorn. Verkar vara extra viktigt att starta om datorn när man pysslar med Floppy- och FireDTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till er som svarat!

Problemet är nu löst, och kunde härledas till bristfälling inläsning av installationsguiden..... my bad. :P

Att FireDTV-MCE-Plugin inte kunde upptäckas av "FireDTV support tool" berodde på att dom inte har uppdaterat programmet så att det känner igen den plugin-version jag använder..... det var iaf inte mitt fel.  ;)

Installationsguiden säger att, efter allt är installerat, så ska man göra en sökning i mediacenter och då kommer inga (eller kanske ett fåtal) kanaler att visas som funna efter sökning.

Det var här jag trodde det var kört, men nu skulle man gå dit man redigerar kanallistan och bocka för alla kanaler man har i sitt abbonemang.

Problemet löst.

Slänger även här ut ett tack till LiMiT på tystpc.se för enastående support.  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...