tomorrow Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Hej ! Har en Intel E6750 processor som skall gå med 2666 MHz men går bara med c:a 2002 MHz enligt PC Wizard 2008 Ver 1.83. Varför? Se bild. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Både Intel och AMD har energisparfunktioner för att sakta ner processorn när den inte behöver gå för fullt. Detta minskar värmeutvecklingen och energislöseriet. Min AMD växlar mellan 2600MHz och 1200MHz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted February 9, 2008 Author Share Posted February 9, 2008 Tack Waxinator ! då får jag vär vara nöjd med att processorn spar energi åt mig då. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 9, 2008 Share Posted February 9, 2008 Ja du får värma upp lägenheten/huset på annat sätt. Hade det varit fel processor, eller fel inställt i BIOS, så hade den inte presenterats som 2666 MHz ... Prova programmet igen när du vet att datorn körs på 100% ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts