picapica Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Vet inte om det är rätt forum Men jag behöver en KVM switch som klarar ett blåtands tangentbord och mus går det och i så fall viket Jag har en D-link KVM switch men om jag kopplar in det med blåtands Adapter så saknas tangent bordet vid uppstart Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Har du ändrat inställningen i BIOS till att acceptera USB (blåtand-usb) tangentbord och mus vid uppstart ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
picapica Posted February 10, 2008 Author Share Posted February 10, 2008 Hur gör man det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 10, 2008 Share Posted February 10, 2008 Du kommer in i BIOS genom att i uppstarten, direkt efter första pipet, trycker på <Delete> tangenten upprepade gånger tills BIOS menyerna kommer upp. Sedan vandrar du bland sidorna med pil- och PageUP/PageDown tangenterna. Beroende på din BIOS tillverkare och version så finns denna USB-inställning på olika sidor. (PCI device... USB...) Du får titta runt och se vad du hittar eller skriva in moderkort beteckningen. Du lämnar BIOS med EXIT eller F10. Du måste bekräfta att spara om du ändrat något du vill behålla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
picapica Posted February 11, 2008 Author Share Posted February 11, 2008 Tar den då bara emot Blåtands skrivbord eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 11, 2008 Share Posted February 11, 2008 Nej du kan ha flera tangentbord och möss anslutna samtidigt. Om du inte tillåter USB-enheterna i BIOS så kan USB-enheterna inte användas förrän Windows ser dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts