nissenisse Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 På AMD,s hemsida så finns drivrutiner för AMD Athlon 64 x2 dual core för XP och Server 2003. Vet någon när det ska släppas till Vista. ??? Eller kan man använda dessa fast man har Vista. Häls Nybörjare Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Enligt FAQ hos Amd så finns de redan drivers i Vista. http://www.amd.com/us-en/Processors/Produc...8,00.html#96971 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Dessa kan du ladda ner... http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g62228#msg62228 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted February 12, 2008 Author Share Posted February 12, 2008 Tackar för svaren ;D ska ta hem detta och titta närmare på det hela. Tror jag har en sådan där Cool n Quiet i Bios, som är avstängd. Men jag ska alltså tolka detta som att drivrutinerna finns i Vista från början då?. Så till skillnad från XP så behöver man inga sådana drivisar. Är ju så usel på Engelska,,, :-[ Häls,,,Nybörjare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 12, 2008 Share Posted February 12, 2008 Det är riktigt uppfattat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 Hej,,,Waxinator,,,, denna dashboard fungerar inte med Vista,,,får jag meddelande om. Annars så verkar det som jag har fått igång cool n quiet funtionen. Jag ser i power monitor att det varierar kraftigt mellan frekvenser och powersave när processorn blir ansträngd. Det betyder att allt är som det ska med cool n quiet. Hoppas jag. ;D Häls Nybörjare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 denna dashboard fungerar inte med Vista,,,får jag meddelande om Det var knepigt... Jag har precis ominstallerat min för att kolla... och jag kör Vista 64-bits till och med. http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...s/dashboard.exe Se bild... Men då har jag ändå fått goda beskedet att Cool'n'Quiet fungerar som det ska. Du får en svalare och därmed tystare dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Jag får ej heller Dashboard att funka Endast för 2000 och XP kommer det upp en ruta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 "Knepigt sa Bill. Ordet var knepigt sa Bull..." Jag får inga som helst stopp i installationen. Ni får titta på mina bilder i stället då (eller prova att högerklicka programmet och "Kör som administratör") Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted February 13, 2008 Author Share Posted February 13, 2008 ja visst är det skumt,,,,, ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Jag kör programet som admin men det kommer fram iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 ;D Jag kör ju x86...men det va ju löjligt enkelt att fixa detta..Det va ju bara att klicka i rutan för att köra programmet i kompabilitetsläge för windows xp sp2,den va inte markerad. peolund kom på den självklara lösningen... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts