Gå till innehåll

Min dator vill inte starta normalt


Eke100

Recommended Posts

Hej min dator lyser som det ska men processorn fläkten slutar snurra efter en stund och min bildskärm visar inget  :-.

Min 4 pins kabel är förlängd eget material men det har fungerar hur bra som helst så jag tror inte att det är det.

Men jag undrar kan det var nätaggregat som är för klen, har en Intel Core 2 Quad, 2x2 Gb + 2x1 Gb DDR2 Ram, Asus x1950 Crossfire, Asus Tv-kort, Hårdisk Seagate 320 Gb och Ljudkort Creative X-fi Music.

Med ett 500 Watt nätaggregat.

?

Mvh Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan vara nätaggregatet som ligger på gränsen.

Jag hade för länge sedan ett problem att en intern USB-kortläsare fick nätaggregatet att stänga ner

efter några sekunder. Men kontrollera för säkerhets skull att ingen av trådarna i kontakterna sitter löst

och glappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig mer ska jag uppdatera mitt bios via Asusupdate  >:( för när jag gjorde det då sluta det fungera sen stängde jag programmet efter att det slutat svarat men sen fortsatte jag med datorn som vanligt och sen på kvällen (någon gång under veckan) stängde jag av datorn och nästa dag ja då vill den inte starta 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så exakt vad händer när du startar datorn ? hur långt kommer du ?

Där är alltid riskabelt att uppdatera BIOS. Det är allmänt känt. Om en uppdatering misslyckas så måste

man åtgärda felet före omstart. Antingen genom att ladda in BIOS-backuppen (för det är det första man skapar)

eller genom att skriva in nya versionen på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att reglera hastigheten ett tag men sen går det inte när den lägger av.

Jag har en 20+4 pin plus en längre sladd 4 pin som sitter vid fläkten

Frågan är om du har mätare för att mäta spänning :)

För att se om någon spänning är felaktig och stoppar nätaggregatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 5 veckor senare...

Idag fick jag mitt ny moderkort, jag bygg upp datorn startar den men första gången kommer bilden upp och sen kan man trycka på bios sen lägger den av? då undrar jag vad kan det då vara för fel nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Det låter som det är dags att lämna in datorn till en tekniker innan allt går åt skogen, ingen ide att fortsätta gissa. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag böt till Sata raid kontakten fast jag inte har raid mode eller två hårdiskar? :D men det går att använda den också verkar det som men furut när jag inte hade den så fungera inte vista. men nu fungerar datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha nu när jag har uppdaterat bios och bytt till quad ,ljudkotet och ett till grafikkort så vill den inte starta igen! >:( spelar ingen roll vad jag gör typ den lägger efter några sekunder efter boot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...