Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 1. Vart ligger Windows Snipping tool gömt ? 2. Mitt grafikkort och skärm harmonerar ej, får ont i huvudet, hur ställa in skärmen så att det blir bra. Har en VieWpoint skärm 15" eller 16" Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Skärmklippsverktyget ligger under tillbehör (om det var det du menade) Ang skärm 800 x 600 kanske? eller 1024 x 768 Och minst 75 Hz bör du ha annars flimrar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Har faktiskt inte den där .. har någon lite version där den inte är med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ok då får du klara dig utan då Har du testat med annan Hz på skärmen? Bilskärmsinställningar, avancerade inställningar, bildskärm där ändrar du Hz till 75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Jupp och det blev bättre med 1280x1024 , 75Hz. Men jag skall köpa en ny 24" widescreen skärm på lördag eller fredag och då blir det andra bullar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Ja det är väl dags o byta ut den där gamla skärmen O sen köpa en sladd mellan dator o tv så du slipper bränna skivor. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Jupp det är på G, en HDMI kabel mellan dator och plattskärmen samt tv:n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 HDMI nja kolla noga vad du har för ingångar på TV resp utgångar på datorn. Jag kör HDMI-HDMI men jag har det på mitt grafikkort. Du har väl DVI tror jag. Glöm inte ljudet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Har faktiskt inte den där .. har någon lite version där den inte är med Skriv in Snipping på "Påbörja sökning" -raden ovanför Start knappen. Strax kommer klickbart "Snipping Tool" upp ovanför i startmenyn. Den ligger annars under Start - Accessories (av någon anledning står Tillbehör inte på svenska) Angående HDMI så finns DVI-HDMI kablar och omvandlare att köpa. Däremot överförs inte ljudet med samma kabel om du inte har ett ATI grafikkort. ATI för även över ljudet via DVI-uttaget på grafik kortet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 Det fanns ingenstans måste nog ladda ner det om det finns att ladda ner Får se hur det blir med kabel, det visar sig inom en snar framtid. Men tack så länge för hjälpen för nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 13, 2008 Share Posted February 13, 2008 OP: M Vista Ultimate Lite x32 (swe) Har du installerat Vista Ultimate med vLite ??? Har du alltså valt bort delar av installationen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClasP Posted February 14, 2008 Share Posted February 14, 2008 1. som waxinator säger så har du säkert valt bort snipping tool. Du kan du kolla om du kan lägga tillbaka den via Start > kontrollpanelen > program > Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner. Sen tror jag att det var under "valfria tablet PC-komponenter" som snippet tool ligger. /Clas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts