crillez Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Har tänkt att uppgradera min dator med en intern hårddisk, men vad ska man välja?? Det är så många begrepp och uttryck som är obekanta för mig, bla SATA, IDE/PATA, sen storlek 2,5" eller prestanda??? Behöver lite alldaglig hjälp, min dator är inget monster, hade bara tänkt utöka volymen med ca 100-150Gb. Tack på förhand!!! Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 Det första att ta reda på är vilken typ av diskanslutningar ditt moderkort hanterar. Små SATA-kontakter (Serial-ATA) eller breda 20-poliga IDE (Parallell-ATA). S-ATA är att föredra. Sedan är det 3.5" som gäller och varvtalet skall vara minst 7200rpm. Gärna 8-32MB buffer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts