linnet Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 hej tänkte fråga om detta , skulle vilja formatera volymen som operativsystemet ligger på men det går inte av säkerhet sskäl står det när jagförsöker , har kört installerin med skivan men då lägger sig allt i windowsoldmappen och tar jag bort den så gör det inte nåt på hårddisken där är fortfarande 40 gig upptaget för vista business kan ju omöjligt va så stort eller? skulle alltså vilja rensa den och börja om från scratsch för det måste ju kunna gå att installera vista sen från skivan även om man formaterat hdden? hur kommer jag runt säkerhets grejen ,och är det möjligt att göra som jag tänker ? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 23, 2008 Share Posted February 23, 2008 För att börja garanterat rent så startar du PC'n på installations DVD'n. Där får du möjlighet att rensa din diskpartition (enligt bild 2). Kör du installationen innifrån Windows så döps du nuvarande windows-och Program -kataloger om till old... Eftersom dess filskydd hade till uppgift att skydda dem så får du plocka bort dem manuellt och eventuellt byta ägarskapet på Windows.old-katalogerna till ditt konto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 23, 2008 Author Share Posted February 23, 2008 ja den missade jag nu funkar det nog , fick även bort old katalogen , är vista så stort som 25 gig så stämmer det nog att jag rensat det mesta. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts