fredde Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 Har en 3 år gammal Dell-dator med XP-pro och undrar hur man gör för att återställa den till fabriksinställningarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 starta om datorn tryck f12 ,del eller nåt annat det står precis innan windows loggan kommer vilket du ska trycka på sen kommer det förslag om du ska återställa till fabriks eller nåt annat , har du inte recoverypartitionen får du använda dig av operativskivan / återställningsskivan fick du inte med en sådan hoppas jag du har gjort en när du fick datorn annars kontakta dell support så kanske de hjälper dig med en kan bli så att du får köpa en ny skiva hoppas jag hjälpt dig lite iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted February 26, 2008 Author Share Posted February 26, 2008 Tack för hjälpen, jag hittade svaret själv efter jag gjort inlägget. Man ska trycka ctrl-F11 när Dell-fönstret kommer upp i början när datorn startar. Sen välja om man ska starta datorn eller återställa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 ja men då är ju allt ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted February 27, 2008 Author Share Posted February 27, 2008 ja men då är ju allt ok. Precis, trodde inte en 3 år gammal dator kunde fungera så bra. Första gången den återställdes sen den köptes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts