eklov Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Hej! Jag har en laptop med DVD-läsare Matshita som inte kan läsa min brända XP-skiva. Kan man dela upp installationsskivans filer på 2 CD (exempelvis lägga I386-mappen på egen CD) och installera om. Frågar installationen efter filer så att jag kan växla mellan CD-arna under processen? Jag har lagt hela installationsDVDn på ett USB-minne (4GB) men den bootar inte på extern disk trots att jag lagt den före hårddisken i bootsekvens. Diskettstation finns inte. Någon som löst detta problem förut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 28, 2008 Share Posted February 28, 2008 Titta på DVD-lampan om den verkligen försöker läsa skivan i booten. Om du själv plockar ihop och bränner en XP-installations CD/DVD, så måste den även göras bootbar. http://www.tacktech.com/display.cfm?id=157...ect=article.cfm Bränner du däremot en original ISO-kopia så är bootfilen redan fixad. Det verkar inte finnas stöd för uppdelad installationsmedia. Eftersom det endast rör sig om 480MB så räcker det med en CD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts