Nappe Posted March 1, 2008 Share Posted March 1, 2008 Efter att ha gjort en XP reparation gick jag till Windows Update och det fanns 81 (!) uppdateringar (mest gamla säkerhetsuppdateringar förstås). Att ladda ner dem går bra och det verkar även som om de installeras. MEN slutligen kommer beskedet att "Följande uppdateringar installerades inte" och där ligger alla 81! Jag har använt Felsökaren, men kan inte fatta hur jag ska åtgärda detta. Hoppas någon kan hjälpa mig. Mvh /Nappe i Sundsvall Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Har du reparerat med en 'gammal' XP skiva så skall du börja med att lägga in SP2 igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted March 2, 2008 Author Share Posted March 2, 2008 Det är en nyare skiva med SP2. Försökte faktiskt ladda ner SP2 för att liksom "reparera" det också, men det gick inte. Fick bara svar att det redan var installerat. Några andra förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Har du testat med att stänga av datorn, starta den igen och sen provat att köra Windows Update? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Detta är ett välkänt problem, se http://support.microsoft.com/kb/943144 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nappe Posted March 2, 2008 Author Share Posted March 2, 2008 Tusen tack Stenis! Nu fungerar Windows Update igen. Mvh /Nappe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts