LightningStrike Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Har nyligen köpt ny hårdvara. Bytte från AMD till Intel... (visade sig vara ett STORT misstag) ASUS P5N-T Deluxe Intel Core 2 Duo E6750 4 GB DDR2 RAM Men det går inte spela spel på den (om man inte räknar med hjärter och liknande). Datorn hänger sig i en minut för att sedan fungera en lite stund innan det är dags igen. Har behållt mitt grafikkort och mina hårddiskar (2 sata-diskar 250GB/st) Har installerat alla nya drivrutiner och SP1. Har testat med både 32 och 64-bitars Vista. Men samma fel uppstår. Någon som har ett förslag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted March 2, 2008 Share Posted March 2, 2008 Hej, När du beskriver problemet är min första tanke att det är ditt grafikkort som ställer till det. Har näst intill samma hårdvara som du & har aldrig upplevt problem vid spel/program med Vista. Har du provat med ett annat grafikkort eller genom att avinstallera/installera med fräscha drivisar för grafikkortet? Din processor & moderkort tillsammans med RAM-minnet ska nämligen klå det mesta med hästlängder, så det mest troliga är väl ändå grafikkortet. Vad är det för kort? Mvh Xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted March 2, 2008 Author Share Posted March 2, 2008 Det är ett ATI x1950 Pro, det fungerade perfekt på mitt gamla moderkort. Spelgrafiken får jag 5,7 på i Vista i 3D Mark 06 får jag 5080 poäng, riktigt sunkigt Har de senaste drivrutinerna från ATI men det vill sig inte riktigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts