Gå till innehåll

Grafikdrivrutinen kraschar och återställs med jämna mellanrum


rullerex

Recommended Posts

Har två diskar i datorn med två Vista system. Vid uppstart händer följande ofta: Operativsystemet har slutat att svara, startar om och får Felåterställning och "Startar normalt", operativsystemet startar som vanligt. Andra varianten är Bildskärm har slutat att svara och återställts (nviddmkm) Har Grafikkort GeForce 6600 LE  (ver.169.25 forceware) Är det grafikkortet som inte räcker eller något annat?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr samma problem men hittar ingen lösning (än). Alltså, med jämna mellanrum kraschar grafikdrivrutinen men återställs sekunden efter. Även om det inte känns som ett allvarligt fel är det mer än störande att detta sker. Vem vet vilka följder det kan gå i längden...?

Jag måste säga att jag är jävligt missnöjd hittills med mitt inköp. Igår kraschade burken med texten "NTLDR is missing Press Ctrl+alt+del to restart"...... slutade med att jag ominstallerade hela os och då ska det tilläggas att jag haft vista i EN MÅNAD. Skandal än så länge....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Grafikkort GeForce 6600 LE  (ver.169.25 forceware)

Hade du dessa nVidia cracher innan du uppdaterade till senaste drivrutinversionen ?

Det händer mycket och det uppdateras ofta nu men uppdateringarna handlar om nya kort, nya spel och om SLI.

Knappast så mycket om ditt kort, så några missar kan ha insmugit sig som drabbar din modell.

Frågan är om du inte skulle backa några versioner...

Du kan ju se under C:NVIDIA... vilka drivrutiner du har liggande.

Äldre versioner finns annars under:

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

GeForce, GeForce 6 series, Windows Vista 32, English(UK), All.

Om du vill prova att nedgradera så avinstallera nuvarande version innan du lägger in äldre version.

(Avinstallera via Enhetshanteraren och grafikkortets högerklick att avinstallera helt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...