Maquiladora Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Hejsan! Försökte få en gammal skrivare av modell HP Laser Jett 1100 att fungera på en Asus Pundit P1. Skrivaren fungerade i den gammla datorn men inte i denna. Har provat att installera HPs egna drivrutiner istället för att bara köra plug & play, inte heller det fungerade. Det står att datorn inte kan kommunicera med datorn. Såg i enhetshanteraren att det inte fanns någon LPT1 port så jag skapade en(vilket jag inte gjort tidigare så det kanske inte blev rätt) men inte heller det fungerade. Någon som vet hur jag ska gjöra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Har du USB port på den eller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maquiladora Posted March 9, 2008 Author Share Posted March 9, 2008 Förlåt, glömde visst skriva med att det är inte USB på skrivaren utan vanlig skrivarport, och en sådan finns naturligtvis på moderkortet. Men den fanns inte med i enhetshanteraren. Operativsystemet är XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Ni får ställa in LP1 i Bios det har hänt för mig engång att skrivaren inte fungerade då fick jag in bios och just. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts