Gå till innehåll

En massa mappar med undermappar och ännu mer undermappar på undermapparna osv.


Roger D

Recommended Posts

Jag undrar hur man gör om man vill lägga till genvägar i Explorer 7 på ett enkelt sätt. Som det är i dag så får man upp en massa mappar med undermappar och ännu mer undermappar på undermapparna osv. detta kan ju bli tusentals mappar. Jag har inte så många mappar men väldigt många undermappar så varje gång som jag skall lägga till någon sida så får jag sitta i flera minuter för att hitta min huvudmapp för det ämne där jag skall spara. Detta är den största nackdelen tycker jag med Explorer 7. Nu undrar jag om någon kan ge ett förslag på hur man stänger av så att samtliga undermappar öppnas. Tack på förhand/Roger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till " C:Documents and SettingsDittNamnFavoriter ".....där kan organisera om favoriterna som du vill ha dom. Sen förslår jag att du låter bli att skapa alla dessa mappar i fortsättningen!  ;)  Någon måste ju ha börjat att lägga alla länkar i mappar!    :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spara i mappsystem är ju det bästa sättet att hålla ordning på alla länkar. Det är stor skillnad på knappen favoriter stjärnan där det ser bra ut och lägg till i favoriter grönt plus med stjärnan under. När man öppnar favoriter så ligger endast mapparna där utan undermappar, men när man öppnar lägg till i favoriter så öppnas denna med alla mappar synliga och detta blir väldigt rörigt när man skall spara en sida. Varför jag har gjort så är för att underlätta och detta gick ju bra i Explorer 6. Nu undrar jag om detta går att fixa i regedit eller liknande så att inte undermapparna syns när man skall spara en sida utan man öppnar undermapparna skälv.

Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spara i mappsystem är ju det bästa sättet att hålla ordning på alla länkar. Det är stor skillnad på knappen favoriter stjärnan där det ser bra ut och lägg till i favoriter grönt plus med stjärnan under. När man öppnar favoriter så ligger endast mapparna där utan undermappar, men när man öppnar lägg till i favoriter så öppnas denna med alla mappar synliga och detta blir väldigt rörigt när man skall spara en sida. Varför jag har gjort så är för att underlätta och detta gick ju bra i Explorer 6. Nu undrar jag om detta går att fixa i regedit eller liknande så att inte undermapparna syns när man skall spara en sida utan man öppnar undermapparna skälv.

Roger

Ni får städa upp bland dina Favoriter under Ordna Favoriter eller i Utfoskaren

Bra progam för kolla sina favoriter är okej  heter Am-DeadLink

http://www.aignes.com/download.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag ställde ung. samma fråga i något forum för ett tag sedan och fick inget svar på ursprungsfrågan. Det är möjligt att det finns något registerhack som kan fixa det, men jag känner inte till något!

Jag kan inte fatta hur man kunnat göra denna idiotiska ändring i hanteringen av Favoriter i IE7, IE6 funkade ju "normalt" i det avseendet!.

Jag har MÅNGA Favoriter och med många undermappar! Jag har löst problemet genom att byta till Firefox, den är bättre i de flesta avseenden

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...