Gå till innehåll

Nya minnen men hur vet jag att dom används?


Recommended Posts

Hej,

Idag beställde jag nya minnen till min dator, 2Gb mer. Nu har jag bara 1Gb och jag vet inte riktigt hur mycket som används till program osv (förstår ni vad jag menar?).

Men nu när jag ska tjoppa in 3Gb i burken, hur får jag då reda på att dom här 3Gb används främst till program? Så som datorn är Idag så är den faktiskt ganska seg, speciellt att starta upp FireFox, Windows uppstart (efter inloggning), Winamp, MSN messenger och att läsa in olika delar av program (läser in bit för bit).

Tror ni att dessa program kommer starta snabbare med nya minnen? eller hänger det helt och hållet på processorn? (har en Intel Core 2 Duo 2.4GHz). Kommer datorn gå snabbare? :)

Tack!

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.... datorn kommer tveklöst att bli kvickare, när du går från 1 till 3 GB! Hur mycket, beror på hur operativsystemet mår för övrigt. Med 3 GB behöver du inte tänka på vad som använder vad, av minnet! Det tar windows själv hand om. Det är först när man stoppar in ytterligare 1 GB i ett 32-bitars system som det eventuellt kan bli aktuellt med några justeringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka justeringar kan det vara? Är det nått komplicerat tro?  ::)

Inte särskilt komplicerat.... men troligen inget du behöver göra heller! Detta har emellertid avhandlats ett antal gånger redan, i forumet! Sök på "4GB minne" i forumet så hittar du flera trådar i detta ämne! Utöver det så har Venoms förklarat själva proceduren bra, på nedanstående länk!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...msg8196#msg8196

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...