e-son Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Jag har sprungit på ännu en bug i Vista, vet ej om den redan är känd dock! När man som jag, gillar att ha snabb åtkomst till dokumentmappen, genom att lägga den som ett verktygsfält nere vid systemfältet, så har jag upptäckt att Vista inte sorterar, nya mappar man lägger till i Dokument! Flyttar jag in en mapp i Dokument, från någon annan destination, så sorterar Vista som vanligt i alfabetisk ordning när jag kollar via startmenyn. Men om jag kollar i snabbmenyn i verktygsfältet så ligger den nya mappen alltid längst ner.... och det går inte att ändra på med mindre än att jag tar bort verktygsfältet Dokument, startar om, och sen lägger tillbaka verktygsfältet igen! I XP räckte det med en omstart så var det sorterat o klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 2, 2008 Share Posted April 2, 2008 Jag testade med att skapa en "Ny mapp" och den hamnar längst ner i listan. Men det räcker med att jag högerklickar i listan och väljer "Sortera efter namn". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 2, 2008 Author Share Posted April 2, 2008 Okey,tack!..... den hade jag missat totalt! :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts