athena Posted April 9, 2008 Share Posted April 9, 2008 Är detta något med Vista, hemma så har jag tillgång till en trådlös router som är oskyddad alltså inte krypterad på något sätt. Köpte förra veckan en ny bärbar HP Pavilion dv9686eo. Även om jag har bra signalstyrka 4 staplar så kan jag inte ansluta till denna router och den används av två bärbara xp datorer som det fungerar med. På jobbet kan jag ansluta mot en router som är krypterad även om det är 1-2 staplar på signalstyrkan. Har uppdaterat drivrutiner med hjälp av HP men problemet kvarstår. Någon som har något tipps? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neo Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Låter som det är nån felaktig inställning nånstans som gör att du inte kan ansluta, 1. Får du nåt felmeddelande när du försöker ansluta till nätverket? 2. Har du testat att kryptera nätverket också & sen ansluta till det? En annan grej du kan testa är att "nollställa" inställningarna för routern & skapa nya för att sen testa om det går att ansluta, hade själv problem med just anslutning till ett trådlöst nätverk för ett tag sen och fick det att fungera efter att just ha nollställt routern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Om detta inte är din egen trådlösa router så kan den trots sin okryptering vara MAC-adress låst. Om så är fallet så kommer du inte in eftersom din MAC-adress inte har registrerats/tillåts i routern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts