Gå till innehåll

Bad Pool Caller i Vista?


Thingleaf

Recommended Posts

Tjena mors!

Igår när jag skulle stänga ner datorn med Sleep så började det bra men så dök det upp en Blåskärm med nåt om Bad Pool caller.

Den gjorde en minidump på det hela och jag har laddat ner "Debuggingtools for Windows" men jag har inte tillgång till filen.

Jag är ju en glad amatör när det gäller dumpar och sånt som där hör till och jag undrar.

1. Hur orolig bör jag vara?

2. Vad ska jag göra för åtgärder?

3. Om jag lyckas ta mig in i Dumpfilen, hur tolkar jag resultatet?

Event viewer

Jag var även inne och kikade i Event viewer för att jag tänkte att det kanske skulle stå nåt där men jag vet inte hur eller vad jag ska se på...

Enligt Event viewer så händer det ofta Error på olika tjänster, är det normalt beteende eller börjar saker och ting att barka åt... ja, ni vet vart?

Detta Error händer ett par gånger varje dag med nån tjänst som heter Bowser.

The master browser has received a server announcement from the computer MIM-DATOR that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{98D14D75-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXX. The master browser is stopping or an election is being forced.

Kan det ha nåt med ovanstående Bad Pool Caller eller är det nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orolig eller rolig, det är frågan... :D inte speciellt roligt. :-

Pool är ett programs/drivrutins arbetsområde i minnet. Om det är korrupt av någon anledning så vågar inte

Windows fortsätta med risk att förstöra ytterligare data. Vista har en hyfsad minnestest som startas inifrån

Windows och som sedan körs vid nästa omstart.

(Start - Alla program - Administrationsverktyg - Minnesdiagnostikverktyget)

Se även till att systemet inte automatiskt bootar om innan du hinner läsa infon på blåskärmen.

Läs Stenis tips om Kraschanalys: http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103