Gå till innehåll

[LÖST] Problem med att klicka maillänkar efter installation av SP1


whitepointer

Recommended Posts

tja, sen jag installerade SP1 så fort jag klickar på en mailadress på webbeb så får jag upp följande: "could not perform this operation cause the default emailprogram was not properly installed"

Mkt konstigt, har windows live mail som varit med hela tiden.

Samma när jag klickar på en videolänk i IE7 så får jag upp en blank sida bara att sidan inte kan visas....

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... jag är en av dem som håller hårt på att SP1 ska installeras på ett nyinstallerat Vista. Jag har testat SP1 på två maskiner och är INTE nöjd. Har fått diverse problem med både program och hårdvara. För mig har det i dessa fallen slutat med en systemåterställning.

Vad just dina problem beror på vete tusan men att installera om (reparera) Windows Live Mail borde inte vara några problem.

Mvh // Magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade med att klicka på en maillänk på en hemsida, och det fungerar som det alltid gjort. Öppnar min Windows Mail.

Min SP1 har installerats ovanpå en original 64 bit, där jag inte har gjort några specialinstallationer. Endast Microsoft har updaterat efter hand.

Men det är väl inte värre än att du definerar om lite. Var det nu är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

hittade en lösning. Gick in under ange standardprogram men det räckte ej med att ge live mail alla standardvärden, fick även gå in under "ange programåtkomst och standardvärden" o där under "egen" ange Live mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...