Gå till innehåll

Kommandot "sfc /scannow" i Vista bara blinkar till!


Grooge

Recommended Posts

När jag kör sfc /scannow så blinkar kommandotolken till men hur vet jag att den gör sitt jobb och hur lång tid den kommer att ta på sig, och lämnar den någon rapport när den är klar ?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack detta löste problemet med "sfc /scannow" men fick nya istället, "sfc" konstaterade att vissa fel inte kunde åtgärdas och hänvisade till log filer i windows och dessa nekas jag åtkomst till även efter att jag tagit ägarskap, har även kört programet unlocker utan resultat. Förslag på lösningar mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade nya sp1, fick samma svar av sfc även nu. Bifogar en dump i dumpen talas det om två platser som log filer skall finnas på hittar bara den ena den som anges som tillexempel, skickar dessa till dig. Vore tacksam om du ville titta på dom.    En funderare jag har ändrat enhetsbetekningarna på brännarna i vista till A: resp B: kan det möjligen vara så att sfc inte hittar vista skivan och därmed inte kan reparera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara kolla igenom loggfilerna som hastigast och det verkar bara vara icke-kritiska fel i loggarna. Med andra ord borde det inte vara något att oroa sig för.

Har du kört in alla uppdateringar från Windows Update? Häromdagen släpptes en uppdatering som reparerar problem med Windows-filerna. Kör verktyget manuellt från http://support.microsoft.com/kb/947821 och kolla i dess loggfiler och se vad som sägs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...