Gå till innehåll

Dvd:n inaktiverad


Gismolapp

Recommended Posts

Jag har en Acer Tm 8204 med Vista Ultimate, har hoppat mllan 2 olika hårddiskar nu när sp1 sve har släppts för att få över alla inställningar från min andra installation på en annan disk. Nu upptäckt jag plötsligt att Dvd:n har ett stort rött streck över sig. Har testat avinstallera den via Device managern.

Men utan resultat, den installerar sig men jag kan inte läsa filer frånnån skiva. Testade då att stoppa in gamla hårddisken med vista  sp1 ENG, där funkar enheten fint. Saken är ju den att den har funkat för nån dag sedan när jag installera office osv, vad kan störa enheten? Har i stort set bara ört in office och norton 360. Har inga andra filer eller program installerat. Har haft bekymmer nån gång tidigare när man haft dameontools installerat men nu är det en ren installation. Tack alla på forumet för hjälp. Ni är superduktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att avinstallera enheten i "Kontrollpanelen / System / Enhetshanteraren". Starta sen om datorn och låt windows upptäcka den "nya" enheten och därmed installera om den med lämplig drivare. Du låter alltså windows fixa allting utan din inblandning! Det brukar fungera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...