Gå till innehåll

Felkod 80071A90 vid installation av Service Pack 1


lasse_e

Recommended Posts

När jag försöker installera SP1 så får jag hela tiden felkod 80071A90.

Jagf har installerat alla tidigare uppdateringarna på Windows Update, uppdaterat alla drivrutiner jag kan komma på.

När installationsfas 1 är klar så säger den att den misslyckades och ska fösöka igen, men även den gången misslyckas det.

Enlight helpen så betyder felmeddelandet (ERROR_TRANSACTIONAL_CONFLICT, 6800, 0x1A90):

The function attempted to use a name that is reserved for use by another transaction.

Inte speciellt informativet..

Någon som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har stängt av några tjänster så sätt på dom. Har du använt "vLite" för att göra en egen skiva och installerat med denna?

Har nog stängt ner en del tjänster, så det skulle ju kunna vara boven, får gå igenom dem.

Nej, har inte instalerat med vLite eller liknande, kört med originalmedia.

Återkommer med resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har nu försökt komma på vilka tjänster som ska vara igång, men det fungerar i alla fall inte. Finns det någon lista på vilka tjänster som ska vara igång? Jag kan ju ha missat någon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu försökt komma på vilka tjänster som ska vara igång, men det fungerar i alla fall inte. Finns det någon lista på vilka tjänster som ska vara igång? Jag kan ju ha missat någon..

Om du kollar Black Vipers lista så får du "default" för alla vistaversionerna, och även vad som är "safe" att ändra!  ;)

http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...