boxxen Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 Hej! Hårddisken börjar bli lite instabil bla felaktiga block d:, när jag nu kör scandisk på c: så hittar den skadade kluster. Nu till min fundering, är min hårddisk nere för räkning , alltså köpa nytt eller går det att "reparera" xp sp2 mvh boxxen Quote
e-son Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det! Quote
boxxen Posted April 22, 2008 Author Posted April 22, 2008 När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det! japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga. mvh boxxen Quote
e-son Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.mvh boxxen Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det! Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag! Quote
JohanF Posted April 22, 2008 Posted April 22, 2008 Det är aldrig fel att köra med testprogram från tillverkaren i ett sånt här läge. Quote
boxxen Posted April 22, 2008 Author Posted April 22, 2008 japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga. mvh boxxen Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det! Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag! det är sant jag lägger nog ner "spökjakten" tills vidare tack i allafall för tipsen mvh boxxen Quote
boxxen Posted April 22, 2008 Author Posted April 22, 2008 Det är aldrig fel att köra med testprogram från tillverkaren i ett sånt här läge. ja just det, det har jag inte testat , men sen lägger jag ner felsöket, så får den gå tills den ger upp tack för tipset mvh boxxen Quote
Recommended Posts