Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Hårddisken börjar bli lite instabil bla felaktiga block d:, när jag nu kör scandisk på c: så hittar den skadade kluster.

Nu till min fundering, är min hårddisk nere för räkning  :( , alltså köpa nytt eller går det att "reparera"

xp sp2

mvh boxxen

Posted

När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det!

Posted
När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det!

japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.

mvh boxxen

Posted
japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.

mvh boxxen

Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det!    ;)  Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag!  :)

Posted

mvh boxxen

Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det!    ;)   Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag!   :)

det är sant  :D jag lägger nog ner "spökjakten" tills vidare

tack i allafall för tipsen

mvh boxxen

Posted
Det är aldrig fel att köra med testprogram från tillverkaren i ett sånt här läge.

ja just det, det har jag inte testat  :), men sen lägger jag ner felsöket, så får den gå tills den ger upp  :P

tack för tipset

mvh boxxen