Gå till innehåll

Skadade kluster


Recommended Posts

Hej!

Hårddisken börjar bli lite instabil bla felaktiga block d:, när jag nu kör scandisk på c: så hittar den skadade kluster.

Nu till min fundering, är min hårddisk nere för räkning  :( , alltså köpa nytt eller går det att "reparera"

xp sp2

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du kör diskkontrollen så kan du bocka i att den skall försöka reparera...... är det möjligt så gör den det, om inte så används inte dom skadade sektorerna mer. Alltså behöver du inte byta disk bara för att några enstaka kluster inte fungerar. Börjar det bli mycket så kanske du däremot bör fundera på det!

japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.

mvh boxxen

Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det!    ;)  Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp gjorde det , bockade i båda alternativen, nu vet jag inte om jag börjar jaga fel i onödan men jag trycker att jag hör oregelbundna klick ljud från hårddisken, nu när jag kör scandisk igen så tar det rätt lång tid måste jag säga.

mvh boxxen

Lätt gjort att hitta "fel", om man ger sig fan på det!    ;)   Se bara till så du har backup på allt viktigt, sen kan du ju hålla lite koll på den ett tag!   :)

det är sant  :D jag lägger nog ner "spökjakten" tills vidare

tack i allafall för tipsen

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig fel att köra med testprogram från tillverkaren i ett sånt här läge.

ja just det, det har jag inte testat  :), men sen lägger jag ner felsöket, så får den gå tills den ger upp  :P

tack för tipset

mvh boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...