Gå till innehåll

Kan inte läsa Blu-Ray filmer efter installation av SP1


Lophornis

Recommended Posts

Hej

Efter att jag installerade SP1 kan jag inte läsa Blu-Ray filmer med min brännare. Jag kör Vista home premium och min brännare är Pioneer BDR-202. När jag ska läsa eller spela blu-ray diskar så fryser hela datorn och det är omstart som gäller. Finns det någon som har tips om hur man löser detta?

Tackar

/Lophornis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tackar jag kollar detta med drivisar. Men när jag byggde datorn och installerade vista så fick jag inte installera några extra drivisar till blu-ray brännaren.

Kolla om det finns ny firmware till brännarn! Jag blev tvungen att uppdatera min brännare efter SP1! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu lagt in de senesta firmwaren men det funkar inte ändå. Hur är det måste jag sätta regionskoden på brännaren?

Jag ger upp det är piss det här. Får avinstallera SP1 och se om det funkar då.

Kolla så att den står på Region 2..... men har du ställt den så när den var ny så skall det inte behövas igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel Region fryser inte datorn... det förhindrar bara uppspelning av specifika media.

Frysning sker oftast på grund av drivrutiner... Du kan ju konstatera om brännaren

fungerar i övrigt.

EDIT:   Jag kom att tänka på att du kan ju gå in i enhetshanteraren och för brännaren

    och välja att "Återställa föregående drivrutin"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Har typ samma problem har köpt en blu-ray brännare :P och har problem med att spela upp dom i media center i vista och jag har redan gjort en firmware uppdatering fick leta på LGs hemsida men jag har också köpt en blu-ray film men har problem att få upp den vanliga menyn så jag löste det hela genom att använda anydvd HD fast jag tycker det är en rätt jobbig lösning på att vilja kolla på film och slängde in SP1 det första jag gjorde iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...