Lophornis Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 Hej Efter att jag installerade SP1 kan jag inte läsa Blu-Ray filmer med min brännare. Jag kör Vista home premium och min brännare är Pioneer BDR-202. När jag ska läsa eller spela blu-ray diskar så fryser hela datorn och det är omstart som gäller. Finns det någon som har tips om hur man löser detta? Tackar /Lophornis Quote
waxinator Posted April 25, 2008 Posted April 25, 2008 Kontrollera om drivrutinen för enheten är den du hade förut (den som installerades med läsaren?) eftersom SP1 byter ut drivrutiner till 'supportade' versioner. Quote
Lophornis Posted April 26, 2008 Author Posted April 26, 2008 Hej Tackar jag kollar detta med drivisar. Men när jag byggde datorn och installerade vista så fick jag inte installera några extra drivisar till blu-ray brännaren. Quote
e-son Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 HejTackar jag kollar detta med drivisar. Men när jag byggde datorn och installerade vista så fick jag inte installera några extra drivisar till blu-ray brännaren. Kolla om det finns ny firmware till brännarn! Jag blev tvungen att uppdatera min brännare efter SP1! Quote
e-son Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Eller direkt från Pioneer! http://www.pioneer.eu/eur/content/support/...html#fdvdwriter Quote
Lophornis Posted April 26, 2008 Author Posted April 26, 2008 Jag har nu lagt in de senesta firmwaren men det funkar inte ändå. Hur är det måste jag sätta regionskoden på brännaren? Jag ger upp det är piss det här. Får avinstallera SP1 och se om det funkar då. Quote
e-son Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Jag har nu lagt in de senesta firmwaren men det funkar inte ändå. Hur är det måste jag sätta regionskoden på brännaren?Jag ger upp det är piss det här. Får avinstallera SP1 och se om det funkar då. Kolla så att den står på Region 2..... men har du ställt den så när den var ny så skall det inte behövas igen! Quote
waxinator Posted April 26, 2008 Posted April 26, 2008 Fel Region fryser inte datorn... det förhindrar bara uppspelning av specifika media. Frysning sker oftast på grund av drivrutiner... Du kan ju konstatera om brännaren fungerar i övrigt. EDIT: Jag kom att tänka på att du kan ju gå in i enhetshanteraren och för brännaren och välja att "Återställa föregående drivrutin" Quote
Lophornis Posted April 27, 2008 Author Posted April 27, 2008 Hej Jag kan inte trycka på återställa senesta drivrutin knappen så det har nog inte laggts till någon ny. Quote
patriot_chrille Posted May 31, 2008 Posted May 31, 2008 Har typ samma problem har köpt en blu-ray brännare och har problem med att spela upp dom i media center i vista och jag har redan gjort en firmware uppdatering fick leta på LGs hemsida men jag har också köpt en blu-ray film men har problem att få upp den vanliga menyn så jag löste det hela genom att använda anydvd HD fast jag tycker det är en rätt jobbig lösning på att vilja kolla på film och slängde in SP1 det första jag gjorde iaf Quote
Recommended Posts