Gå till innehåll

Program till ljudet?


Jack Bauer

Recommended Posts

Jag undrar om det finns att ladda ner något program som man bättre kan ställa in ljudet med?

Man fick inte något med vid datorköpet, utan jag använder endast volymkontrollen i XP :(

Har ett par Logitech högtalare som jag ärväldigt nöjd med, men det är ju alltid kul att sitta o leka lite för te x ännu mera bas eller andra inställningar :)

Någon som vet vart man kan hämta detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, har kollat där utan resultat. det enda man kunde ladda ner där , var ett program som talade om när det fanns nyheter och uppdateringar.

vart kan man ladda ner program för att kunna ställa in ljudet mer exakt, med en s k equalizer te x?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla ditt ljudkorts hemsida! har du intergrerat kort så kolla moderkorts tillverkarens hemsida! jag fick ett program till mina drivrutiner som gör att jag kan ställa in mitt ljud! Jag är helnöjd! men snart blir de ett creative 7.1 kort! eftersom jag kör intergrerat nu och de strular i program som ventrilo ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat Logitechs hemsida, och där finns inget att ladda ner :-

Datorn är en ASUS A6 series, och högtalarna är Logitech X-140.

tyvärr vet jag inte vad jag har för ljudkort,annat än att det är integrerat i moderkortet.

hur får man reda på vilken ljuddel som sitter i datorn?

finns det något program som passar till flera ljudkort el. ljuddelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså ett:

SoundMAX ADI AC97 Audio Chip.

Det verkar vara väldigt tunnt med avancerade drivrutiner till den.

Man kan ju googla runt och läsa om det och eventuellt ladda ner något som passar t.ex Realtek AC97.

Jag vet nu inte vilken version du har laddad men en av de senare versionerna för XP finns att hämta från HP:

http://www.dirfile.com/soundmax_integrated...4070_rev_a.htm#

ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software4/CO...9-1/SP28818.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det var inte drivrutinerna jag ville ha, utan ett program typ som en equalizer. Där man kan ställa in ljudet med olika reglage osv,osv...

Har kollat runt på Logitech´s hemsida utan något resultat, så jag tänkte fråga efter hjälp här.

Någon som vet vart man kan hitta detta?

P.S. Ljudet är bra från början, men mycket vill ha mer... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men det var inte drivrutinerna jag ville ha, utan ett program typ som en equalizer. Där man kan ställa in ljudet med olika reglage osv,osv...

Dessa extra förbättringar ingår oftast i programpaketen tillsammans med själva drivrutinen...

se mitt tidigare inlägg och bilden från Asus drivrutinpaket...

Man kan se på paketens storlek om där bara ingår själva drivrutinen eftersom den är runt 4MB...

Hittar du någon runt 20MB så ingår en massa extra småprogram.

Logitech har inget med dessa program att göra eftersom de är beroende av datorns ljudchip

och inte av vilka högtalare du kopplar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok drivrutinen är iaf installerad o klar. Ljudet låter bra och med lagom bas o mellanregister.

Man fick inte med något extra program till ljudet när man köpte datorn heller :-

Så det är inte bara att gå in på någon sida på nätet o ladda ner ett program som man kan ställa in o finjustera ljudet med?

Hhmm,verkar krångligt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mumfie

Det är säkert ett utmärkt program, känns bara lite som att man inte får prova det alls om man inte köper det direkt och det är ju inte uppfattningen man får på deras hemsida. Det är ju i princip bara ett reklamprogram som visar vad du kan få om du köper det.

No hard feelings ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns ju en Equlizer plus diverse ljudfunktioner i de flesta ljudspelare.

tom i WMP.....  VLC har superba reglage.... ;)

Bara att kolla bland inställningarna eller hjälpfilen....

Vet inte angående just det här ljudkortet men det borde stödjas

av de stora mediaspelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är din sanning, jag har en annan ;)

Jag har samma uppfattning...

Jag laddade ner MediaPlayer pluginet och körde igång MP, verktyget kom fram, men sedan var det slut...

"No Audio" ?! och alla reglage gav bara skylten "Jättefina grejjer gå och köp så får du se !" :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är din sanning, jag har en annan ;)

Jag har samma uppfattning...

Jag laddade ner MediaPlayer pluginet och körde igång MP, verktyget kom fram, men sedan var det slut...

"No Audio" ?! och alla reglage gav bara skylten "Jättefina grejjer gå och köp så får du se !" :-

Taskigt  :-[ ..borde det göra.. funka alltså! Å du har klickat på den gröna knappen? [ohh.. skitt.. klart du har!.. jvl dum fråga!  8)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...