Gå till innehåll

Datorn vill inte gå och lägga sig


Gäst Fluorescent79

Recommended Posts

Gäst Fluorescent79

Jag har ställt in så att min dator ska gå ned i Hibernate efter cirka två timmar. Men den vill inte. Den står och tuffar ändå. Jag har två teorier om vad som blivit fel.

Det ena är att det är Media Center som väcker datorn, för att spela in teveprogram. Och Media Center vägrar låta datorn stänga av sig själv igen.

Det andra är mitt Wireless Entertainment Keyboard. Jag har trådlös mus och t-bord. Och jag har för mig att jag läst någonstans att sådanna prylar ibland kan få datorn att tro att den isjälva verket används fast den inte gör det.

Några tips på vad jag kan göra så att datorn beter sig som jag vill??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns lite inställningar i bios, för power och wake up-funktioner... kan se ut som på bifogad bild t.ex. Det är troligen där du måste justera något! Om du visar vad du har för utrustning, så blir det lättare att hjälpa dig!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag har en Shuttle... nånting nånting. Men allt fungerar när det gäller hibernate. Om jag väljer hibernate från startmenyn så stängs mackapären av. Och som sagt, Media Center väcker datorn snyggt och prydligt. Men den vill inte somna av sig själv. Och det är ju något windows styr. Inte bios.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Media Center-burk vaknar alltid klockan 14:00 och stänger sedan inte ner sig igen. Mycket irriterande!

Skrev om detta på alltomxp för ett tag sedan men hittar det inte nu. Om du är haj på engelska så kan du läsa mitt inlägg på http://www.theexperienceblog.com/2007/10/0...start-compuert/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fluorescent79

Jag hade ett liknande problem. Men i inställningar i media center så kan man välja att inte ladda ned saker och ting med automatik, utan göra det manuellt. Då fungerar inspelningar mem man slipper att datorn startar utan anledning.

Fast som sagt. Den stänger inte av sig själv. Och då jag nu ska åka på semester, så tänkte jag antagligen be bror åka hem och stänga av datorn åt mig, lite ambitiöst jag vet, eller så skriver jag ett litet program som ser till att den stängs av. Då får man tillfredsställelse av att känna sig som en hacker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du kontrollerat i: Avancerade verktyg under KontrollpanelenPrestandainformation och -verktyg, om det finns några gula trianglar högst upp som rapporterar problem med att sätta datorn i "viloläge"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...