mathie1 Posted May 6, 2008 Posted May 6, 2008 har satt upp några nya maskiner med vista på jobbet. när man klickar på en epost länk på webben, dvs mailto länkar så kommer där bara upp ett meddelande "det gick ej att utföra den här åtgärden eftersom standardklient för e-post inte installerats rätt" Maskineran är som sagt nya, och kollar man i inställningarna för standardprogram så har windows mail alla värden, vad ska jag göra för att få det att fungera ??? har gogglat utan att egentligen finna något svar. Måste väll fungera? eller e det en bugg ?? kan nämna att service pack 1 för vista är installerat också Quote
Manneman Posted May 6, 2008 Posted May 6, 2008 Läste på forumet om detta för lite sen. Om du söker så hittar du det säkert. Själv hade jag detta problemet när Vista var RC 2, alltså sen beta. När den skarpa Vista kom var detta åtgärdat... Mange Quote
mathie1 Posted May 6, 2008 Author Posted May 6, 2008 ok ... men här har jag problem med detta, dock bar på en maskin av 7 ........ Quote
waxinator Posted May 6, 2008 Posted May 6, 2008 Oavsett Mail-To via Web-sidor, har du konfigurerat upp lokala e'mail och testkört det mot andra klienter ? Quote
si3rra Posted May 7, 2008 Posted May 7, 2008 Finns en till tråd i detta ämne, denna tråd har även fått sin lösning: http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=10443.0 Quote
Recommended Posts