Gå till innehåll

Speedfan visar "brand"


Recommended Posts

Hejsan, jag är lite orolig för min halvgamla HP burk från 2006.

Efter att ha tankat programmet speedfan såbörjade jag förstå att min dator är ganska dåligt kyld, även om jag inte rör den. Just nu visa programmet en brandikon på Core och CPU etc, de är mellan 50-52 C*

Är det "säkert" att öka flyktstyrkan? F.n står den på 42 %

Tacksam för svar.

//Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft samma dator ihop med speedfan förut och den då visat en OK temp? Eller nyss lagt in speedfan? Man kan nämligen inte helt lita på Speedfan, eftersom den inte stödjer all hårdvara. Min stationära ex. visar också brand på 80-90 grader för jämnan på nordbryggan. Känner man dock på den så är den bara ljummen. Kollade upp ett forummeddelande från moderkorttillverkaren som svarar att speedfan inte stödjer mitt moderkort, än i alla fall.

Bästa sättet är att själv känna på din hårdvara för att se om den verkligen är så varm. Är det så är det kanske dags för nya fläktar, rota undan kablar för bättre väg ut för luftströmmarna i burken etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft samma dator ihop med speedfan förut och den då visat en OK temp? Eller nyss lagt in speedfan? Man kan nämligen inte helt lita på Speedfan, eftersom den inte stödjer all hårdvara. Min stationära ex. visar också brand på 80-90 grader för jämnan på nordbryggan. Känner man dock på den så är den bara ljummen. Kollade upp ett forummeddelande från moderkorttillverkaren som svarar att speedfan inte stödjer mitt moderkort, än i alla fall.

Bästa sättet är att själv känna på din hårdvara för att se om den verkligen är så varm. Är det så är det kanske dags för nya fläktar, rota undan kablar för bättre väg ut för luftströmmarna i burken etc.

Hejsan, jag har nyss installerat programmet. Tror inte att den stödjer all min hårdvara.

Men ändå visar den OK på flertalet saker.

Får börja flytta på lite kablar till att börja med, se om det hjälper.

Tack Belsebub:)

//Milan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...