Gå till innehåll

Null är null?


Recommended Posts

:( Vad menas med detta? Det poppar upp ett par gänger om dagen...minst. Har letat på nätet, tycks vara något med Java, men vet inte. Kan någon hjälpa mig att förklara hur man får bort detta fel.

Piraten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst al6

Ja, det är inte något med Java i alla fall. Det verkar vara någon sorts script, eftersom man får veta på vilken rad felet är. Dåligt felmeddelande eftersom man inte får den blekaste aning om vilket program som körs.

I alla fall är felet att ett objekt som kallas för null inte har blivit tilldelat någonting. Låter helt vansinnigt att kunna skapa ett objekt som heter null, så jag tror det är något seriöst fel i scriptet (om vi nu antar att det är ett script).

Du borde ta reda på exakt vad som händer innan du får upp felet - är det när du loggar in, startar ett visst program, eller går till en sida? Skriver du när felet kommer tror jag nog att detta är enkelt att fixa till.

EDIT: Men ojj - det står ju en fråga om du vill göra en felsökning. Haha missade det. Tryck Ja och säg mig vad som kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kör felsökning, frågar den om jag vill använda windows scripteditor, och svarar jag ja, så släcks rutan ner, och ingetting händer. Väljer jag att felsöka utan microsoft scripteditor, så släcks rutan också ner. Sedan dyker den upp igen efter ett par minuter, det kan vara när som helst, t.ex just nu när jag skriver poppade den upp. Jag märkte nyss att alla mina tillägg, i hantera tillägg i internet explorer hade inaktiverats, allihop? Aktiverade dom igen, och fick tillbaks dom alla, men felrutan dyker upp i alla fall. Detta är mycket irriterande och jobbigt. Vill helst inte formatera om, gjorde det för två veckor sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in i systemkonfiguration, och inaktiverade alla tjänster, sedan aktiverade jag samtliga, då fungerade allt igen, mystiskt? Men nu är datorn normal igen, tack för alla tips.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...