Gå till innehåll

Datorn startar inte upp efter strömavbrott. Den måste stå och ladda ett tag.


Recommended Posts

Jag har en Dell Dimension 4600. (stationär). Efter ett strömavbrott eller om jag dragit ur

väggkontakten, så händer det ingenting med datorn när jag försöker starta upp den. Den måste stå

ett tag efter det  jag satt i väggkontakten. Kan det vara batteriet som håller på att ta slut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle för tro att nätdelen håller på att ta slut,kan vara någon dålig kondensator i den.om du kan kolla innuti nätdelen så brukar kondensatorerarna bli bruna i toppen när dom blir dåliga

prova och ev låna en annan nätdel och testa

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror dock inte det är nätdelen, har också samma problem ibland, jag testade att plocka ut nätdelen och starta de oberoende från några dator komponenter och då startar det varje gång.

Vet ej vad felet kan bero på, dåliga kondensatorer på moderkortet skulle jag kanske hellre gissa på  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta moderkort och ibland vissa nätaggregat har lysdioder (gröna eller röda)

som visar att nätaggregatet har alla spänningar och att moderkortet är redo för Power-knappen.

Se efter i lådan om en sådan lampa lyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...