dale Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Jag har en Dell Dimension 4600. (stationär). Efter ett strömavbrott eller om jag dragit ur väggkontakten, så händer det ingenting med datorn när jag försöker starta upp den. Den måste stå ett tag efter det jag satt i väggkontakten. Kan det vara batteriet som håller på att ta slut? Quote
ture Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 skulle för tro att nätdelen håller på att ta slut,kan vara någon dålig kondensator i den.om du kan kolla innuti nätdelen så brukar kondensatorerarna bli bruna i toppen när dom blir dåliga prova och ev låna en annan nätdel och testa mvh t Quote
arnada Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 tror dock inte det är nätdelen, har också samma problem ibland, jag testade att plocka ut nätdelen och starta de oberoende från några dator komponenter och då startar det varje gång. Vet ej vad felet kan bero på, dåliga kondensatorer på moderkortet skulle jag kanske hellre gissa på Quote
waxinator Posted May 14, 2008 Posted May 14, 2008 De flesta moderkort och ibland vissa nätaggregat har lysdioder (gröna eller röda) som visar att nätaggregatet har alla spänningar och att moderkortet är redo för Power-knappen. Se efter i lådan om en sådan lampa lyser. Quote
dale Posted June 3, 2008 Author Posted June 3, 2008 Nu har jag bytt nätaggregat och den fungerar igen. Quote
Recommended Posts