Gå till innehåll

[LÖST] Många filer under "WINDOWS", måste dessa vara kvar?


tomorrow

Recommended Posts

Alla mappar som börjar med ett dollartecken (och vanligtvis är blåmarkerade) kan tas bort förutsatt att de ligger direkt under Windows-mappen. Det som händer är att du efter borttagningen av dessa mappar inte kan avinstallera Windows Service Packs, säkerhetsuppdateringar och andra uppdateringar som du installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte låta bli, detta är min typ av tråd (besatt av minimalism som jag är): Är man beredd att chansa lite så kan man ta bort en hel del annat också! Men man får vara medveten om konsekvenserna. Jag har t.ex. tagit bort filerna drivers.cab och sp3.cab (i WindowsDriver Cachei386). Misstänker dock att detta är orsaken till att USB-tillbehör inte installeras automatiskt på min dator. Har även tömt mappen dllcache i Windowssystem32. Detta verkar vara riskfritt (under vissa förutsättningar men inte alla!). Har också tömt Windowsinf (men detta gjorde att Windows förstördes då jag installerade SP3 ovanpå SP2 :o). Om man har slipstreamat SP3 så går det "nog" bra att tömma WindowsInf...

Min Windows-mapp är 502 MB ("Size", inte "Size on disk"), skall försöka trimma lite till med nLite. ;D

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...