Gå till innehåll

[LÖST] Otroligt trög bärbar Packard Bell


Recommended Posts

Hej!

Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga detta inlägg eftersom det både rör windows vista och hårdvara och eventuellt något troll. Men flytta gärna på inlägget om det har hamnat fel.

Jag har en bärbar packard bell (skit) dator som strulat från början, men nu håller den på att vara helt "out of line". Den är så trög att jag måste vänta flera minuter på att den ska utföra vad jag vill att den ska göra. Den tex låser sig i några sekunder när jag öppnar ett vanliga kontorsprogram, webbläsare eller outlook. Någon större användning har jag inte för den annat än att surfa i lugn takt - om den inte låser sig vill säga. Man ska med andra ord ha ett stort tålamod med att använda den.

När jag köpte den i januari 2008 så hade den bara 1gb minne, vilket jag trodde var orsak till att den var så trög, så med hjälp av packard bells forum så köpte jag mer minne och installerade, så nu har den 2 Gb minne. Men inte blev det bättre av det. Processorn arbetar för fullt hela tiden och ser man på vistas sidopanel på raminnesanvändning och processorkraft så ligger processorn på nästan 100% så fort jag rör musen eller öppnar webbläsaren. Det är även 72 processer i aktivitetshanteraren, varav 15 st är svchost.exe. Har läst någonstans att så många ska det inte finnas. Inte för att jag vet vad svchost gör för något, men jag har inte så många svchost.exe på min stationära dator.

Andra fel som dykt upp på senare tid är att det går inte att få fram eller ändra menyraden i webbläsaren explorer. Den är förbockad och detta går inte att ändra, men någon menylist går inte att få fram. Sedan så hamnar jag alltid på packard bells hemsida om jag själv skriver i adressen i webblisten. Men det går bra att surfa från sparade länkar eller google. Detta har jag heller inte fått hjälp med av packard bells supportforum. Det är precis som om det finns ett packard bell troll i datorn.

De enda program som jag vet är installerade efteråt är: office 2003, avg antivirus, photoshop elements, winrar och ett kokboksprogram allt om mat. Enda uppdateringar som är gjorda är automatiska windows update.

Själv anser jag att datorn är för klen för windows vista. Men skulle jag lägga om den till xp så tappar jag en massa på datorn. De är fler som försökt att göra det enligt packard bells forum och då har de inte fått till webbkameran (som jag kan vara utan), pekplattan, bluetoth och andra inbyggda saker.

Hur ska jag göra för att få till det som stör datorn? Som det är nu så kan jag ju knappt använda den ens till vanliga kontorsprogram utan att den låser sig några sekunder för var sak jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Jag tycker inte det borde vara några som helst problem att köra Vista på din bärbara, speciellt inte efter att du har uppgraderat ditt minne. Jag har kört Vista på bärbar med sämre prestanda och jag tycker det har fungerat fint. Om jag var du så skulle jag köra en ren installation av Vista för att bli av med all skit som normalt sett ligger med i en dator från början.

Mvh

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur menar du med ren installation? Jag har varit inne på att lägga om den helt, men datorn har ju bara recoveryskivor med windows vista och då kommer ju allt packard bells krafs in igen. Om det nu är det som spökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. det tog en liten stund men här kommer loggen.  :)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 10:36:08, on 2008-05-13

Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16643)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:Windowssystem32Dwm.exe

C:WindowsExplorer.EXE

C:Program FilesWindows DefenderMSASCui.exe

C:WindowsATK0100HControl.exe

C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

C:WindowsRtHDVCpl.exe

C:WindowsSystem32UMonit.exe

C:Program FilesCommon FilesRoxio Shared9.0SharedCOMRoxWatchTray9.exe

C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0apdproxy.exe

C:Program FilesCommon FilesSymantec SharedPIF{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}PIFSvc.exe

C:Program FilesGrisoftAVG7avgcc.exe

C:Program FilesJavajre1.6.0_05binjusched.exe

C:WindowsSystem32igfxtray.exe

C:Windowssystem32igfxsrvc.exe

C:WindowsSystem32hkcmd.exe

C:WindowsSystem32igfxpers.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

C:Program FilesPackard BellSetUpMyPCSmpSys.exe

C:Program FilesWindows LiveMessengermsnmsgr.exe

C:Program FilesCommon FilesInstallShieldUpdateServiceISUSPM.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

C:WindowsATK0100ATKOSD.exe

C:Windowssystem32wbemunsecapp.exe

C:Windowssystem32taskeng.exe

C:Program FilesCommon FilesRoxio Shared9.0SharedCOMCPSHelpRunner.exe

C:Program FilesInternet Exploreriexplore.exe

C:Program FilesCommon FilesMicrosoft SharedWindows LiveWLLoginProxy.exe

C:Windowssystem32SearchFilterHost.exe

C:UsersIngridDesktopHijackThis.exe

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Start Page = http://www.vk.se/

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Page_URL =

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Search_URL =

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?

LinkId=54896

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?

LinkId=69157

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,SearchAssistant =

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,CustomizeSearch =

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerToolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Länkhjälp till Adobe PDF Reader - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:Program

FilesCommon FilesAdobeAcrobatActiveXAcroIEHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:Program

FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:Program

FilesCommon FilesMicrosoft SharedWindows LiveWindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:program

filesgooglegoogletoolbar2.dll

O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:Program

FilesGoogleGoogle_BAEBAE.dll

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:program

filesgooglegoogletoolbar2.dll

O4 - HKLM..Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%Windows DefenderMSASCui.exe -hide

O4 - HKLM..Run: [HControl] C:WindowsATK0100HControl.exe

O4 - HKLM..Run: [synTPEnh] C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

O4 - HKLM..Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM..Run: [uMonit] C:Windowssystem32UMonit.exe

O4 - HKLM..Run: [RoxWatchTray] "C:Program FilesCommon FilesRoxio Shared9.0

SharedCOMRoxWatchTray9.exe"

O4 - HKLM..Run: [OmniPass] C:Program FilesSoftexOmniPassscureapp.exe

O4 - HKLM..Run: [toolbar_eula_launcher] C:Program FilesPackard

BellGOOGLE_EULAEULALauncher.exe

O4 - HKLM..Run: [Adobe Photo Downloader] "C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0apdproxy.exe"

O4 - HKLM..Run: [symantec PIF AlertEng] "C:Program FilesCommon FilesSymantec

SharedPIF{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}PIFSvc.exe" /a /m "C:Program FilesCommon

FilesSymantec SharedPIF{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}AlertEng.dll"

O4 - HKLM..Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:Program FilesAdobeReader 8.0

ReaderReader_sl.exe"

O4 - HKLM..Run: [AVG7_CC] C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM..Run: [sunJavaUpdateSched] "C:Program FilesJavajre1.6.0_05binjusched.exe"

O4 - HKLM..Run: [igfxTray] C:Windowssystem32igfxtray.exe

O4 - HKLM..Run: [HotKeysCmds] C:Windowssystem32hkcmd.exe

O4 - HKLM..Run: [Persistence] C:Windowssystem32igfxpers.exe

O4 - HKCU..Run: [sidebar] C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU..Run: [smpcSys] C:Program FilesPackard BellSetUpMyPCSmpSys.exe

O4 - HKCU..Run: [MsnMsgr] "C:Program FilesWindows LiveMessengerMsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU..Run: [iSUSPM] "C:Program FilesCommon FilesInstallShieldUpdateServiceISUSPM.exe"

-scheduler

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User

'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User

'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [AVG7_Run] C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL

TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-20..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User

'NÄTVERKSTJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-18..Run: [Picasa Media Detector] C:Program FilesPicasa2PicasaMediaDetector.exe

(User 'SYSTEM')

O4 - HKUS.DEFAULT..Run: [Picasa Media Detector] C:Program FilesPicasa2PicasaMediaDetector.exe

(User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:ProgramMicrosoft

OfficeOFFICE11EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program

FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program

FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} -

C:ProgramMicrosoft OfficeOFFICE11REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) -

http://www.update.microsoft.com/windowsupd.../wuweb_site.cab?

1208947360590

O16 - DPF: {BD8667B7-38D8-4C77-B580-18C3E146372C} (Creative Toolbox Plug-in) -

http://bmm.imgag.com/imgag/cp/install/crusher-se.cab

O16 - DPF: {E1E73B44-2D20-47A9-9CA2-B534CEBBF856} (F-Secure Health Check 1.0) - http://support.f-

secure.com/enu/home/onlineservices/fshc/fscax.cab

O20 - AppInit_DLLs: C:PROGRA~1GoogleGOOGLE~3GOEC62~1.DLL

O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:WindowsSYSTEM32avgwlntf.dll

O23 - Service: Adobe Active File Monitor V6 (AdobeActiveFileMonitor6.0) - Unknown owner -

C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0PhotoshopElementsFileAgent.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1GrisoftAVG7

avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1GrisoftAVG7

avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1

GrisoftAVG7avgrssvc.exe

O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:Program

FilesCommon FilesSymantec SharedccSvcHst.exe (file missing)

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:Program FilesCommon

FilesMacrovision SharedFLEXnet PublisherFNPLicensingService.exe

O23 - Service: GoogleDesktopManager - Google - C:Program FilesGoogleGoogle Desktop

SearchGoogleDesktopManager.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:Program FilesGoogleCommonGoogle

UpdaterGoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:Program

FilesCommon FilesInstallShieldDriver1050Intel 32IDriverT.exe

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Unknown owner - C:Program

FilesCommon FilesSymantec SharedccSvcHst.exe (file missing)

O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:Program FilesCommon

FilesSymantec SharedPIF{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}PIFSvc.exe

O23 - Service: Softex OmniPass Service (omniserv) - Softex Inc. - C:Program

FilesSoftexOmniPassOmniServ.exe

O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - C:Program FilesCommon FilesRoxio Shared9.0

SharedCOMRoxMediaDB9.exe

O23 - Service: Roxio Hard Drive Watcher 9 (RoxWatch9) - Sonic Solutions - C:Program FilesCommon

FilesRoxio Shared9.0SharedCOMRoxWatch9.exe

O23 - Service: Syntek AVStream USB2.0 WebCam Service (StkSSrv) - Syntek America Inc. -

C:WindowsSystem32StkCSrv.exe

O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:Program FilesCommon FilesSureThing

Sharedstllssvr.exe

O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:PROGRA~1COMMON~1X10

Commonx10nets.exe

--

End of file - 9149 bytes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha en del s.k. sponsorprogram som Packard Bell har haft vänligheten att skicka med! För att bli av med Symantecskräpet så kan du köra deras eget rensningsprogram.... jag antar att Norton var installerat när du köpte datorn? Sen verkar du ha något/några program från Roxio.... avinstallera allt det från Kontrollpanelen / Program och funktioner.... om du inte har köpt licens, och vill ha det kvar alltså! När du ändå är inne i " Program och funktioner", kan du passa på att kolla om där finns mer som kan avinstalleras! Ta bort allt som du inte använder, och själv har installerat! Gör sedan en ny HJT-log och klistra in här!

Länk till Norton Removal Tool: http://service1.symantec.com/SUPPORT/norto...lg=en&ct=uk

En bit ner på sidan finns nedladdningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur menar du med ren installation? Jag har varit inne på att lägga om den helt, men datorn har ju bara recoveryskivor med windows vista och då kommer ju allt packard bells krafs in igen. Om det nu är det som spökar.

Tja!

Jo det är ju problemet när man inte får någon skiva till, jag tycker personligen att det är helt värdelöst att inte få med en skiva med ett rent OS på om man skulle behöva installera om... Möjligheten finns ju alltid att låna en skiva om man känner någon som äger en... Annars är det ju bara att köra på som e-son säger och hoppas att man kan få bort tillräckligt med skräp....

Själv anser jag dock att en ominstallation alltid är det bästa ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst är det så starman4.  :) Men i och med att de här skräpprogrammen finns på recoveryskivan så tror jag att det inte hjälper så bra. Tyvärr känner jag ingen som har annat än recoveryskivor och då skulle jag ju även tappa alla drivrutiner till packard bells grejer.

I vart fall så har jag nu avinstallerat så mycket som jag bara kunde, I stort sett alla program som packardbell hade förinstallerat. Jag har även kört ccleaner och dessutom fått bort resterna av Nortons program. Jag hade ingen aning om att det fanns rester kvar. Men tack för avinstalltionshjälpen.  :)

Jag fick bort över 600mb skräp med hjälp av ccleaner. Och äntligen kan jag använda menyraden i explorer.  ;D Jag tycker nog att den arbetar lite bättre, men långt ifrån jättebra ändå. Processorvisaren går upp till det röda, men slår inte i botten i flera minuter som den gjorde förrut och det är ju bra.

Här är i alla fall loggen efter jag gjort allt detta:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 11:52:55, on 2008-05-13

Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16643)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:Windowssystem32Dwm.exe

C:Windowssystem32taskeng.exe

C:WindowsExplorer.EXE

C:Program FilesWindows DefenderMSASCui.exe

C:WindowsATK0100HControl.exe

C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

C:WindowsRtHDVCpl.exe

C:WindowsSystem32UMonit.exe

C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0apdproxy.exe

C:Program FilesGrisoftAVG7avgcc.exe

C:Program FilesJavajre1.6.0_05binjusched.exe

C:WindowsSystem32igfxtray.exe

C:WindowsSystem32hkcmd.exe

C:WindowsSystem32igfxpers.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

C:Program FilesPackard BellSetUpMyPCSmpSys.exe

C:Windowssystem32igfxsrvc.exe

C:Program FilesWindows LiveMessengermsnmsgr.exe

C:Program FilesCommon FilesInstallShieldUpdateServiceISUSPM.exe

C:WindowsATK0100ATKOSD.exe

C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe

C:Windowssystem32wbemunsecapp.exe

C:Windowssystem32SearchFilterHost.exe

C:UsersIngridDesktopHijackThis.exe

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Start Page = http://www.vk.se/

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerMain,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,SearchAssistant =

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,CustomizeSearch =

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerToolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Länkhjälp till Adobe PDF Reader - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:Program FilesCommon FilesAdobeAcrobatActiveXAcroIEHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:Program FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live inloggningshjälpen - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:Program FilesCommon FilesMicrosoft SharedWindows LiveWindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM..Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%Windows DefenderMSASCui.exe -hide

O4 - HKLM..Run: [HControl] C:WindowsATK0100HControl.exe

O4 - HKLM..Run: [synTPEnh] C:Program FilesSynapticsSynTPSynTPEnh.exe

O4 - HKLM..Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM..Run: [uMonit] C:Windowssystem32UMonit.exe

O4 - HKLM..Run: [toolbar_eula_launcher] C:Program FilesPackard BellGOOGLE_EULAEULALauncher.exe

O4 - HKLM..Run: [Adobe Photo Downloader] "C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0apdproxy.exe"

O4 - HKLM..Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:Program FilesAdobeReader 8.0ReaderReader_sl.exe"

O4 - HKLM..Run: [AVG7_CC] C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM..Run: [sunJavaUpdateSched] "C:Program FilesJavajre1.6.0_05binjusched.exe"

O4 - HKLM..Run: [igfxTray] C:Windowssystem32igfxtray.exe

O4 - HKLM..Run: [HotKeysCmds] C:Windowssystem32hkcmd.exe

O4 - HKLM..Run: [Persistence] C:Windowssystem32igfxpers.exe

O4 - HKCU..Run: [sidebar] C:Program FilesWindows Sidebarsidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU..Run: [smpcSys] C:Program FilesPackard BellSetUpMyPCSmpSys.exe

O4 - HKCU..Run: [MsnMsgr] "C:Program FilesWindows LiveMessengerMsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU..Run: [iSUSPM] "C:Program FilesCommon FilesInstallShieldUpdateServiceISUSPM.exe" -scheduler

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-19..Run: [AVG7_Run] C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-20..Run: [sidebar] %ProgramFiles%Windows SidebarSidebar.exe /detectMem (User 'NÄTVERKSTJÄNST')

O4 - HKUSS-1-5-18..Run: [Picasa Media Detector] C:Program FilesPicasa2PicasaMediaDetector.exe (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS.DEFAULT..Run: [Picasa Media Detector] C:Program FilesPicasa2PicasaMediaDetector.exe (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:ProgramMicrosoft OfficeOFFICE11EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:Program FilesJavajre1.6.0_05binssv.dll

O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:ProgramMicrosoft OfficeOFFICE11REFIEBAR.DLL

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupd...b?1208947360590

O16 - DPF: {BD8667B7-38D8-4C77-B580-18C3E146372C} (Creative Toolbox Plug-in) - http://bmm.imgag.com/imgag/cp/install/crusher-se.cab

O16 - DPF: {E1E73B44-2D20-47A9-9CA2-B534CEBBF856} (F-Secure Health Check 1.0) - http://support.f-secure.com/enu/home/onlin.../fshc/fscax.cab

O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:WindowsSYSTEM32avgwlntf.dll

O23 - Service: Adobe Active File Monitor V6 (AdobeActiveFileMonitor6.0) - Unknown owner - C:ProgramAdobePhotoshop Elements 6.0PhotoshopElementsFileAgent.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgamsvr.exe

O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgupsvc.exe

O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:PROGRA~1GrisoftAVG7avgrssvc.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:Program FilesCommon FilesMacrovision SharedFLEXnet PublisherFNPLicensingService.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:Program FilesCommon FilesInstallShieldDriver1050Intel 32IDriverT.exe

O23 - Service: Syntek AVStream USB2.0 WebCam Service (StkSSrv) - Syntek America Inc. - C:WindowsSystem32StkCSrv.exe

O23 - Service: stllssvr - Unknown owner - C:Program FilesCommon FilesSureThing Sharedstllssvr.exe (file missing)

O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:PROGRA~1COMMON~1X10Commonx10nets.exe

--

End of file - 6793 bytes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns verktyg att ladda ner och köra för att få bort förinstallerat skit...

http://www.pcdecrapifier.com/

Det tar fram och tillåter avinstallation även av 'dolda' avinstallationer.

EDIT:

Angående alla svchost processer, så är det nätverks program som använder dem.

I Aktivitetshanteraren under Processer ser du ju under Beskrivning vad de gör.

Jag kör Vista U. och har 15 processer just nu... normalt när man visar "Alla Processer"..

Jag vet inte om du kör regelbunden Disk Defragmentering, men på ditt första inlägg käns det som att

du har problem med disken. Antingen att den somnar in mellan programstarterna eller att diskkontrollern

får jobba mycket för att ta fram datat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp!  :)

Nu fungerar datorn betydligt bättre än tidigare.  ;D Den är fortfarande lite trög emellanåt, men det kan jag leva med nu när den går att använda. Jag har tagit bort precis alla förinstallerade program som fanns när jag köpte den och det var först när jag fick bort all google-skit som datorn började att uppföra sig.  ;)

Defragmentering kör jagmed jämna mellanrum, det är schemalagt. Men tack vare ccleaner så håller jag den i trim och får bort mer skräp än tidigare.

/B1an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...