Musiclovers Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Har bredband från Comhem. Men har ett problem som kanske finns en lösning till. Vid nedladdning vid t.ex. uppdateringar till spel "Patchar" så ligger hastigheten runt 34 kB/s. Men det ska va mer men vad är felet. Jag har Bredband Small från Comhem. Enligt Comhem ska hastighet Ned ska vara: 250 kbit/s och upp ska vara: 128 kbit/s. Men det är det inte fär ned bara 34 kB7s. Vad kan det för problem med det. Ganska lågt //Musiclovers Quote
e-son Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Har bredband från Comhem.Men har ett problem som kanske finns en lösning till. Vid nedladdning vid t.ex. uppdateringar till spel "Patchar" så ligger hastigheten runt 34 kB/s. Men det ska va mer men vad är felet. Jag har Bredband Small från Comhem. Enligt Comhem ska hastighet Ned ska vara: 250 kbit/s och upp ska vara: 128 kbit/s. Men det är det inte fär ned bara 34 kB7s. Vad kan det för problem med det. Ganska lågt //Musiclovers Det är inte bara din nedladdningshastighet som bestämmer farten, utan även motpartens uppladdningshastighet! Det kan aldrig gå fortare än långsammaste länken i kedjan! Quote
Lortpunk Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Testa TZP Optimizer.Ett bra verktyg för att optimera sin uppkoppling.Jag får både snabbare svarstid och snabbare uppkopplingen efter jag kört det.Jag tycker då det funkar utmärkt.Spara alltid dinna registerändringar om nåt skulle gå fel. Quote
Guest Naturguiden Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Funkar programmet till Vista 64 ????? Quote
Lortpunk Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 Det vågar jag faktiskt inte svara på.Själv kör jag ju xp Quote
Sparky Posted May 13, 2008 Posted May 13, 2008 men 256kbit/s e inte desamma som 256kb/s! de går 8 bitar i en byte! alltså kan du dela på 256kbit/8 = 32kb/s.. de är din tophastighet du kan få ut av ditt bredband då du har 256kbit/s! jag har 8Mbit/s själv och tankar alltså max i 1mb/s! easy as that! 8bitar = 1byte, 8kilobitar = 1 kilobyte! 8megabitar = 1megabyte, 8gigabitar = 1 gigabyte Quote
Recommended Posts