Gå till innehåll

[LÖST] Problem med Office 2002


Recommended Posts

Gjorde en systemåterställning för att lösa ett problem, det löste problemet, men däremot var Word 2002 tillbaka igen som jag hade avinstallerat innan systemåterställningen. Så när jag skulle avinstallera Word 2002 igen dök det här meddelandet upp;

"Det gick inte att öppna det här korrigeringspaketet. Verifiera att korrigeringspaketet finns och att du kan komma åt det. Du kan även kontakta tillverkaren av programmet för att verifiera att detta är ett giltigt korrigeringspaket för Windows Installer."

Programmet i sig fungerar utmärkt, men däremot kan jag inte få ner SP3 uppdateringen för Office, det står hela tiden att uppdateringen misslyckas, därför vill jag avinstallera det.

Varför har det blivit så? Och vad ska jag göra för att lösa problemet? Jag har testat att köra "Identifiera och reparera", men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 2002?  ???

Mig veterligen finns det inget Office 2002.

Installera word igen och/eller reparera den som finns installerad.

Eh? Står Microsoft Word 2002 samt Microsoft Office XP Standard i Lägg till ta bort program. Och på kartongen för Microsoft Office XP Standard står det Version 2002.

Samt att hela problemet var att jag inte kunde avinstallera och installera Word igen, därför har jag även kört en "Identifiera och reparera", utan något resultat. ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 2002 och Office XP är samma sak :)

Om enda anledningen till att avinstallera Office 2002 är att SP3-uppdateringen misslyckas så tycker jag att vi riktar in oss på att lösa det problemet först. Har du testat att ladda ner och installera Service Pack 3 manuellt från http://www.microsoft.com/downloads/details...d1-eb966bcdfb5e ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office 2002 och Office XP är samma sak :)

Om enda anledningen till att avinstallera Office 2002 är att SP3-uppdateringen misslyckas så tycker jag att vi riktar in oss på att lösa det problemet först. Har du testat att ladda ner och installera Service Pack 3 manuellt från http://www.microsoft.com/downloads/details...d1-eb966bcdfb5e ?

Nej, men nu har jag testat med den första nerladdningsbara filen (där man behöver installationsskivan), men den kommer inte längre än "Förbereder installationen..." sedan står den där, och vips kommer detta upp;

"Microsoft Office Hotfix Installer

Ett fel uppstod när snabbkorrigeringen för Office skulle installeras.

Ett fel uppstod när Office-installationen skulle uppdateras."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tillgång till Office-skivan? I så fall så ladda ner verktyget Windows Installer Cleanup Utility http://support.microsoft.com/kb/290301/sv och ta bort Office/Word-entryt. Installera sedan Office/Word på nytt!

Det var precis det jag behövde! Office avinstallerat och återsinstallerat, alla uppdateringar installerade, fungerar perfekt nu! Tackar så mycket för hjälpen! ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...