Belsebub Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Jag har en stationär dator och en htpc som båda är ihopkopplade i mitt hemmanätverk. Varje gång jag lägger in en ny mp3:a i musikmappen på den stationära datorn vill jag att htpc:n också lägger in mp3:an i sin musikmapp. Någon som vet om det finn något program till xp eller MediaPortal som gör detta automatiskt. Så jag slipper lägga in filer manuellt varje gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis86 Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Ladda ner SyncToy från microsoft och schemalägg den till att köra 1 gång i timmen eller nåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Vet inte om det finns något som kopierar varje ny fil omedelbart, så som du säger, men det finns ju gott om synkroniseringsprogram som synkar mappar/filer automatiskt med förutbestämda intervall! Ett bra sådant hittar du på nedastående länk! Jag använder det själv att synka mappar mellan 2 datorer, så att jag alltid har en aktuell kopia i varje dator! http://www.secondcopy.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted May 19, 2008 Author Share Posted May 19, 2008 Tack för förslag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts