Gå till innehåll

[LÖST] Myt om antivirus-program?


Olivier

Recommended Posts

:P

Är det sant att om man kör två olika antivirusprogram (t.ex. Norton och F-Secure) så kraschar datorn?

Gäller det isåfall alla?

Att datorn "krashar" är kanske inte rätta benämningen, men problem blir det nästan garanterat! 2 st traditionella antivirusprogram i samma operativsystem, skapar konflikter som kommer att göra datorn hopplös att använda, och i värsta fall få systemet att sluta fungera. Nu brukar inte detta vara något problem, eftersom dom flesta antivirusprogram inte går att installera på ett system som redan har ett aktivt antivurusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Telias skräddarsydda F-Secure 2007. Det verkar konstigt, ostabilt och litar inte hundra på det. Kan och borde jag installera AVG med?

Nej, utan att ha provat själv, kan jag nästan lova att det inte går! Jag hade behållt F-Secure om jag varit i dina kläder.... det ger ungefär ett så gott skydd som man kan få idag! det innehåller alla delar, man som normalanvändare kan behöva. Bl.a får du en brandvägg som är betydligt bättre än Windows egna, och som saknas helt i AVG. Dessutom är det lätthanterligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan för lång tid sedan då jag använde virusskydd hade jag ibland flera på datorn.

Att program krashar är som någon sa helt fel att säga. Ett bra program "krashar" aldrig och jag tror absolut inte kända virusskydd gör det. Sen en sak som jag märkt att många tror - att bara för det står "svarar inte" så har "datorn hängt sig" osv osv.

När det står svarar inte bör man helt enkelt vänta så börjar programmen svara igen när dom känner för det. Ett program kan dessutom vara fullt aktivt fast det står "svarar inte".

Ett litet tips i vardagen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...