Olivier Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Är det sant att om man kör två olika antivirusprogram (t.ex. Norton och F-Secure) så kraschar datorn? Gäller det isåfall alla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Är det sant att om man kör två olika antivirusprogram (t.ex. Norton och F-Secure) så kraschar datorn? Gäller det isåfall alla? Att datorn "krashar" är kanske inte rätta benämningen, men problem blir det nästan garanterat! 2 st traditionella antivirusprogram i samma operativsystem, skapar konflikter som kommer att göra datorn hopplös att använda, och i värsta fall få systemet att sluta fungera. Nu brukar inte detta vara något problem, eftersom dom flesta antivirusprogram inte går att installera på ett system som redan har ett aktivt antivurusprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Jag kör Telias skräddarsydda F-Secure 2007. Det verkar konstigt, ostabilt och litar inte hundra på det. Kan och borde jag installera AVG med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Jag kör Telias skräddarsydda F-Secure 2007. Det verkar konstigt, ostabilt och litar inte hundra på det. Kan och borde jag installera AVG med? Nej, utan att ha provat själv, kan jag nästan lova att det inte går! Jag hade behållt F-Secure om jag varit i dina kläder.... det ger ungefär ett så gott skydd som man kan få idag! det innehåller alla delar, man som normalanvändare kan behöva. Bl.a får du en brandvägg som är betydligt bättre än Windows egna, och som saknas helt i AVG. Dessutom är det lätthanterligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted May 26, 2008 Author Share Posted May 26, 2008 Tack, då skippar jag den programkrashen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 26, 2008 Share Posted May 26, 2008 Innan för lång tid sedan då jag använde virusskydd hade jag ibland flera på datorn. Att program krashar är som någon sa helt fel att säga. Ett bra program "krashar" aldrig och jag tror absolut inte kända virusskydd gör det. Sen en sak som jag märkt att många tror - att bara för det står "svarar inte" så har "datorn hängt sig" osv osv. När det står svarar inte bör man helt enkelt vänta så börjar programmen svara igen när dom känner för det. Ett program kan dessutom vara fullt aktivt fast det står "svarar inte". Ett litet tips i vardagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts