Gå till innehåll

[LÖST] Skillnad mellan bärbar och stationär: Spel, grafik, ljud med mera?


Recommended Posts

Min gamla stationära Medion dator börjar gå ur sin tid. Den har 19GB:s hårddisk, 2,41GHz(något), 512MB RAM minne och Windows XP sp3. Min dator har inte ens USB v.2.

Jag funderar på att köpa en bärbar men undrar vilka skillnader det kommer att ge. Då menar jag inte skillnader att byta från XP --> Vista utan mer på själva datorn.

Går inte nyaste spelen att köra?

Blir ljudet sämre?

Blir datorn segare?

DirectX 10?

                                                                                    Tack på förhand...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De beror ju på helt vilken bärbar dator du väljer! Men jag kan ju säga som såhär att en eventuellt ny laptop kommer ju defenetivt prestera bättre än din förra dator! Oftast brukar de vara grafikkortet som inte riktigt hinner med på en bärbar! men annars brukar både cpu och ram vara bra på bärbara!

angående ljudet! så beror de helt på vad du hade på förra datorn! intergrerade ljudkort duger ju! men är ingen höjdare!

Men som sagt så brukar de inte vara några höjdar grafikkort i bärbara datorer! berätta gärna vilken prisklass du kan sträcka dig till för en laptop! ska du ha vista skall de vara minst 2gb ram iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju faktiskt rekommendera Stationär dator framför laptop om du ska spela spel! de finns säkert bra laptops för de priset som presterar bra i spel! men stationära datorer presterar ändå aning bättre! även om dom bärbara tagit igen massor igenom åren! men sen är de ju så lätt att uppgradera en stationär!

iofs är jag nog fel person att snacka bärbara datorer med då jag aldrig ägt en själv! har haft en via skolan som jag efter 3 år lämnade tillbaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både bärbar och stationära datorer och...

En bärbar är smidig att ta med ut till olika platser. Stationär är där den är och jag får sitta där inne.

(...men de flesta bärbara skärmar syns ändå inte utomhus i solen...)

En bärbar kompromissar om allt för att bli kompakt. Stationära ger dig inga begränsningar i utbyggnad.

(...en bärbar kan du inte förändra efter köpet förutom mängden av minne...)

En bärbar tappar snabbt batterikapacitet med batteribyte var 3'dje år. Stationära bara går och går...

(...när de är fulladdade så räcker de inte mer än 1-2.5 timmar beroende på aktiviter...)

Den bärbara bara ligger där på hyllan till dess att jag skall ut på kunduppdrag. Stationära jobbar jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...