Gå till innehåll

[LÖST] Går ej att installera 32-bitarsprogram på 64-bitars Vista


Belsebub

Recommended Posts

http://www.vistax64.com/system-security/56...1-released.html

mr bates himself made a speach how he was pushing forth 64 bit operating systems as the future of microsofts operating systems and yet they dont even support it in half their beta programs

Ingen beta version supportas på x64 plattform... :-

Tydligen går denna typen av program ner i botten av Windows för att täppa till hål...

och då måste det anpassas efter den grundmiljön.

Kompatibilitetsnivån x86 gäller ju inte operativet utan bara därpå lagda program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det ni yrar om?!

Att man inte kan köra beta-versioner på Vista x64? I så fall har jag aldrig hört något så korkat!

Sen att det är fel av Vista att installeraren till ett TREDJREPARTSPROGRAM inte vill fortsätta förstår jag inte heller. Du kan ju fan inte prega in ett program som inte alls är gjort för ditt system och sen säga att det var dåligt av Vista!

Det är ju din mjukvarutillverkare som inte har gett dig rätt version eller är det du som kastar in fel version.

Suck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det som är grejen med vista ultimate att man ska kunna köra både 32 och 64-bits-program vad jag har förstått? Att det sedan inte funkar med beta fick jag lära mig nu. Men jag vet inte eftersom jag knappt ägt ultimate i ens ett dygn, det är ju därför jag frågar.

Sedan tycker jag du kan tänka över hur du formulerar ditt språk här på forumet. Blir lätt otrevligt så som du skriver (tycker i alla fall jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att alla 32-bitars program funkar i x64 Windows, och antivirus är ett typ-exempel på program som inte gör det.

WoW för 32-bitars program finns i alla Vista versioner, annars hade det inte ens gått att köra Office i x64.  ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det ni yrar om?!

Att man inte kan köra beta-versioner på Vista x64? I så fall har jag aldrig hört något så korkat!

...

Suck!

Nu förstår jag inte varför du brusar upp och suckar :-

Man kan köra betaversioner i Vista x64. Både 32-bitars och 64-bitars hanteras av Vista x64.

Vi har ju redan konstaterat att denna beta-kompilering ej är ämnad för Vista x64...

Detta är tal om en beta-produkt vars installationsprogram påpekat att det ej passar i x64-miljön.

Vet är alltså inte Vista självt som säger stopp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...