Gå till innehåll

XP och Vista i samma dator?


stigh

Recommended Posts

Har en dator med Vista Home premium installerat. När jag skriotade min gamla dator tog jag ur hårddisken och satte in den i ett kabinett för att använda den som back-up. Jag har inte tagit bort eller förändrat något på den lösa hårddisken och där har jag Xp Pro installerat. Nu har jag anslutit den via USB-porten och det fungerar bra att läsa dokumenten jag har lagrade. Går det att på något sätt få datorn att boota på den lösa disken så att jag kan köra Xp också i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle möjligen kunna gå, om du i Bios har möjligheten att ställa in USB som 1:st boot device! Jag har dock aldrig provat detta, så jag är inte säker på att det fungerar! Den långsammare överföringshastigheten via usb, skulle möjligen kunna ställa till problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det borde fungera. I mitt nya moderkort har jag enheten REMOVABLE som även innebär USB-enheter.

Så först väljer du ordningen bland de Removable som finns (diskett och usb enheter) sedan

boot-ordningen: Removable. Cdrom, Hdd.

När jag hade mitt USB-minne isatt så skrev BIOS att bootblocket var felaktigt och det stämde...

där låg bara ReadyBoost filen. Så prova att ändra så får vi läsa sedan hur det gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...