göte Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Hej alla Har försökt installera en skrivare HP Deskjet 840C i Vista Premium utan att lyckas. Enligt HP:s hemsida skall det finnas drivrutiner i Vista till denna men den känns inte igen när den ansluts. Dock ser jag att den får kontakt med datorn. Har också testat med XP:s drivrutiner men då fick datorn "fnatt" men som tur var så hade jag gjort en återställningspunkt innan så detta löste sig. Någon som vet om det finns en lista över hårdvara som skall funka i Vista? Kan det ha någon betydelse att jag använde en övergångskabel mellan skrivarens parallellport och datorns USB-port. Kabeln var Vistagodkänd enligt märkning på paketet. MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Här finns en lista på certifierad och fungerande hårdvara i Vista: http://winqual.microsoft.com/HCL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted May 28, 2008 Author Share Posted May 28, 2008 Tack Stenis Enligt denna lista skall 840C vara compatibel med Vista och drivrutinerna skall finnas som en del av Vista. Dock fanns en liten brasklapp att det kunde finnas variationer från en del leverantörer, men jag skall iallafall införskaffa en riktig USB-kabel och testa MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Later bra, parallellkablar har jag inte mycket till över för när det går att köra USB Återkom gärna om hur det går! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts