Gå till innehåll

[LÖST] Radera mappen: C:\Documents and Settings\Administratör?


Olivier

Recommended Posts

Kan jag radera mappen administratör utan att något konstigt händer? Använder inte den profilen och den går inte att ta bort via profil-hanteringen. (Har XP SP3)

Mappen las till en gång när jag klickade fel och loggade in via administratör i felsäkert läge. Gjorde likadant med gäst, men den mappen har jag raderat och det gick bra.  :) Lite mer skeptiskt mot administratörsmappen.

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naju.... det är väl inte att rekommendera eftersom Admin kontot är bra att ha om det skulle

"skita sig".... ;)

Iofs inget större problem om man vet hur det funkar......  om npn mer ser det här så

avråder jag bestämt från att ta bort kontot.

Med XP Home  så kan man då enbart logga in via felsäkert läge men det kan vara en räddning..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följ inte rådet att ta bort Administratörskontot ![/u]

Om du lyckas så förstör du användare Administratör och ställer till det totalt i systemet.

Där finns inget Administratörskonto i Kontrollpanelen - Användarkonton... därför skall inget sånt tas bort.

Det är bara att högerklicka på katalogstrukturen Administratör under Dokument...

och Ta Bort det där om det stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missförstår mig. Jag ska inte ta bort datorns administratörskonto. Bra ett konto som heter så. Den finns inte med när man får datorn och skapas lätt genom att köra felsäkert läge igen.

Det funkar fint att ta väck det!  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att det funkar. Här har funnits ett långdraget fall där man strulat med Administratörskontot.

Administratörskontot finns efter installation men det syns inte för att man inte skall röra det.

Vid Felsäkert Läge så skapas hemkatalogen för Administrator om man loggar in som denne.

Det skapas inget nytt Administratörskonto så där finns inget konto att ta bort.

Hemkatalogen är ofarligt att ta bort eftersom den skapas på nytt vid nästa inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...