Gå till innehåll

E-reader, vad tror ni om denna?


Recommended Posts

Jepp, jag ska lätt köpa ett par GB minne! Tack för tipset =)

Förstår du hur det är med batteriet? Går det att ladda batteriet, eller måste man köpa nytt efter 8000 "vändningar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Battery Rechargeable built-in Li-Polymer battery (1000 mAh)" - och - "USB cable"

Det är alltså ett inbygt laddningsbart batteri. Det laddas troligen via USB-sladden som medföljer.

Alltså måste du ha en dator att ladda batteriet med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så hemskt mycket för din hjälp, min vän! Du är till stor hjälp och det gör mig glad!

Vad tror du annars om paketet för 350$? Något mer man ska beställa än själva e-läsaren? Minneskort och USB-sladd har jag hemma. Kanske ett fodral kan vara bra att ha, om den ska ligga i väskan...

Tror du det går fint att beställa från den sidan till Sverige utan problem med tull osv?

Ha en underbar lördagskväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 350 Euro... (inte US-dollar) Euron står i 9.33 nu.

Det är en kabel med micro-USB kontakt som medföljer. Den lilla kontakten är bara 2x5mm liten.

Kontoret ligger i Frankrike och där är ingen tull inom EU. Du får ett pris inklusive frakt (Moms ingår).

Om du vill ha en 220V(EU)-laddare med USB-anslutning:

http://www.bookeen.com/shop/productdetails...?ProductID=420#

Fodralet i chokolad-brunt konstläder (dålig kvalite):

http://www.bookeen.com/shop/Productslist.aspx?CategoryID=27

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju dollar? Oj, är det euro, då blev det plötsligt lite mer pengar det handlar om...

USB-kabeln, det verkar vara en sådan man har för att ansluta kameror/MP3-spelare. Så, om det är en sådan har jag den.

Härligt att det inte blir någon tullavgift.

Iofs, vore smidigt att ha en sån USB-elladdare. Men jag tror det räcker med att bara ladda genom datorns USB. Tack för tipset dock! :)

Är det dålig kvalite? Finns det bättre att köpa tro, eller fodralet verkar ju vara specielgjord just för denna pryl?

Priset tillsammans med fodral + CyBook, inkl frakt = $423.27... eller om det är Euro som du säger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med länken du skickade så får jag "Your location:  Sweden" uppe till vänster...

Priserna jag får sedan är i Euro:  405,05 (euro-symbolen)  = 3779:- Skr växelkursen varierar.

Angående fodralet så klicka på miniatyrbilderna så ser du att de är som vikta hårda kartonger...

Angående kabeln igen... det är samma kontakt som till kameran.

Du får med en kabel oavsett du har en innan... den ingår.

Dollarn står i 6:- idag... Du får nog inte ett $-pris inom EU...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Waxinator.

Tusan också, nu blev jag inte glad ^^ hehe. Men va synd att det inte var dollarn, skulle bli bra mycket billigare då. Men 3800 spänn, kanske värt det ändå.

Lägga pengarna på böcker i stället för andra ovärda saker man kan köpa ibland.

Det blir nog ett köp i alla fall, trots priset. Waxinator, har du sett någon annan e-reader som är lite billigare och klarar av PDF?

Har försökt letat runt, men bara denna jag lyckats hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...