Gå till innehåll

Nero 8, vad är nytt?


Jack Bauer

Recommended Posts

Funderar på att köpa nya Nero 8, och jag har idag 7:an.

Vad är nytt och vad skiljer det mellan de versionerna? Är det nytt utseende och nya funktioner t ex?

Är det marginella skillnader så tror jag att jag behåller 7:an som fungerar bra.

Någon som har eller som har testat nya Nero 8?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Innan jag avinstallerade det för att det tog upp en massa processokraft

Designmässigt ser det bra ut, anv vänlighet är ju beroende på om man haft det innan eller inte.

Jag använder Ashampoo Burning Studio 7  och det enda jag saknar är Ett program att skriva ut covers i , men det finns ju i Nero så jag installerade bara det programmet i nero.

Nu har jag ingen skrivare så då avinstallerde jag även det...

Men du kommer att få leta reda på allt för dom har gömt en del saker under knappar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket som skiljer 7:an och 8:an tycker jag... mindre buggar i designen kanske, men för övrigt samma. Man får stänga av en hel del funktioner som Nero Scout osv för att slippa en massa bakgrunds-krims.

Har du sjuan finns det ingen större anledning att köpa 8:an för dyra pengar. Ashampoo är lika bra och betydligt mindre resurskrävande... dessutom billigare.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har testat att bränna några videofiler i Aschampoo, men där stötte jag på patrull.

Det står bara "preparerar video-DVD" i Aschampoo, sedan händer inget.

Senaste gången jag försökte så hade jag kommit till 5 gröna streck. Då hade det gått 4 timmar..... :o

Så det blev avinstallation av Aschampoo.

I Nero fungerade det perfekt. Så jag väljer det istället.

Alla polare man frågar rekomenderar ju Nero, så det får man väl anta att det stämmer. Vad jag har förstått så är det ju störst med.

Har man en ny dator skall det väl flyta på bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har testat att bränna några videofiler i Aschampoo, men där stötte jag på patrull.

Det står bara "preparerar video-DVD" i Aschampoo, sedan händer inget.

Senaste gången jag försökte så hade jag kommit till 5 gröna streck. Då hade det gått 4 timmar..... :o

Så det blev avinstallation av Aschampoo.

I Nero fungerade det perfekt. Så jag väljer det istället.

Alla polare man frågar rekomenderar ju Nero, så det får man väl anta att det stämmer. Vad jag har förstått så är det ju störst med.

Har man en ny dator skall det väl flyta på bra eller?

Det verkar som Aschampoo har lite problem med omkodningen av filmerna... men du har rätt: Nero fixar allt...*L*

Nero 8 funkar bra på de flesta datorer. Kolla minikraven på hemsidan. Jag kör det i en P4 1.4 ghz med 768 ram.

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...